Prezent pe șantier, duminică, 4 iulie, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că lucrările pe drumul Margina (județul Timiș) – Holdea (județul Hunedoara), ”pe care se circula ca în Evul Mediu”, așa cum a apreciat ministrul Transporturilor, s-au finalizat.
”Am fost astăzi (n. red. – 4 iulie) într-o vizită pe DN68A, Margina-Holdea, acolo unde, în ultimele luni, s-au făcut lucrări de reabilitare. Am vrut să mă asigur că ne vom încadra în termenul promis acum două luni, pentru finalizarea proiectului: 10 iulie. Mă bucur să văd că am reușit să readucem la un standard decent în câteva luni acest drum, care până acum a avut parte doar de cârpeli și pe care se circula ca în Evul Mediu. Patru ani s-au pierdut pentru acest proiect, pe care l-am deblocat în primăvară și, pe 10 mai, s-au depus în sfârșit candidaturile constructorilor la faza de precalificare”, a transmis Cătălin Drulă.
Aproape patru kilometri din acest drum au trebuit refăcuți complet, de la fundație, iar alți șase kilometri au fost asfaltați din nou.
În perioada 5-9 iulie urmează a fi trasate ultimele marcaje și acostamente, iar restricţiile de circulaţie pe Drumul Naţional 68 A, pe sectorul Margina – Holdea, vor fi ridicate în 10 iulie.
Ministrul de resort a mai precizat că în săptămânile următoare vor fi alese șase din cele nouă firme care s-au înscris la licitație pentru lotul 2, care este propus spre finanțare prin PNRR.
”Aceste lucrări de reabilitare erau necesare (în zona Coșava – n.r.), dar asta este doar o soluție temporară. Trebuie să închidem sectorul-lipsă din A1, Lugoj-Deva Lot 2, sectorul tunelelor. Lotul 2 este propus pentru finanțare prin PNRR. În săptămânile următoare va fi anunțată lista scurtă cu primii șase calificați în cadrul licitației”, a mai spus Cătălin Drulă.
Drumul Margina – Coșava – Coșevița – intrare pe autostradă la Holdea (din direcția Timișoara), este cunoscut ca unul cu trafic greu, intens și plin de gropi. Lipsește tocmai această ”bucată” a șoselei de mare viteză, de 13 kilometri, dintre Margina și Holdea (prin Coșava, Coșevița), tronson unde trebuie să se construiască și un tunel pe deasupra căruia vor trece urșii, în habitatul lor natural.