Apele învolburate ale râului Timiș au spart digul de protecție în zona Pohalma și au pătruns pe câmp, ajungând la cale ferată.
În zonă se află și directorul tehnic al ABA Banat, Titu Bojin, care a declarat pentru Redeșteptarea că situația e oarecum sub control, oamenii și animalele de la ferma din zonă fiind evacuate din cale apei.
”Rămâne de văzut cum va crește debitul și dacă acesta va trece de calea ferată, noi ținem situația sub observație și din câte se vede apa se scurge spre Coștei, în aval. Acum apa a ajuns în baza căii ferate”, a declarat Titu Bojin.
La fața locului este așteptat de urgență și ministrul Marcel Vela, care va veni pentru a evalua situația la fața locului, după ce a făcut acest lucru și în câteva zone din Caraș.
În zona de centru situația este sub control, apa înregistrând scăderi ale debitului, însă pompierii mențin starea de alertă, în condițiile în care se anunță o posibilă viitură. La fața locului sunt prezenți primarul Francisc Boldea, viceprimarul Cristian Galescu și prefectul județului Timiș, Liliana Oneț.
Pun pariu ca ala e locul unde trecea digul ciobanul cu oile si utilajele. Se poate vedea din satelit drumeagul ce traversa digul.
Oare trebuie sa se intample o tragedie ca sa ne dam seama ca trebuie sa scapam de practicile astea ramasite din evul mediu, cum ar fi oieritul in albia raurilor, de care beneficiaza o mana de oameni in detrimentul a sute de mii?
Pun pariu ca digul la Pohalma a cedat, ca si in 2002 din cauza ca nu s-a putut inchide tehnic aductiunea prin care se aducea apa pentru fosta ITL. iar digul a fost imuiat de ape din ambele parti. Lucru rau. Atunci in 2002 Apele Romane au vrut sa ne impute suma de 1.125.000.000 lei (vechi cca 55.000 euro) celor 3 firme ,IURT, IUPS si Mondial care tocmai mutasem deversarea apei pluviale mai in aval si am traversat digul cu acest canal.Cand am aratat motivele – Ca nu s-a putut inchide clapetele din cauza ca erau ruginite si digul a fost inconjurat din ambele parti, fiind mai nou in acea portiune, sub 1 an si s-a inmuiat… Domnul director de la Apele Romane a dat inapoii si atunci fostul primar a platit ..ca primarul suma de mai sus. Lucru rau. Era o gaura de cca 14 m in dig, si in 2 zile un excavator a astupat. Mai are importanta cine era la Apele Romane la acea data, cine era la guvernare? Aceste lucrari de indiguire a orasului s-au terminat in 1985. Lucru bun. Dar in 1987 vanele de inchidere erau neutilizabile. Erau din fier si au ruginit. Lucru rau. Am cautat si vazut o asemenea vana atunci in 1987, ce apara un sat, construit in 1908, deci dupa aproape 80 de ani perfect functionabila. Era din alama. Lucru bun. Problema este ca nu le reparam din timp, nici nu astupam sparturile din suparinaltarea digului care apara orasul. Lucru mai mult decat rau . Cu zece saci de ciment si pietrisul necesar 2-3 oameni intr-o saptamana ar rezolva cele mai grave situatii. Dar sarim ca idiotii atunci cand ‘ arde” . Nu ne facem vara sanie…Lucru rau. .Cand trece, bine ca am scapat. asta este mentalitatea. Lucru rau. Uitati-va la podul de beton modul cum a fost facuta traversarea cu tevile de apa si ce or mai fi. In loc sa le pune mai sus cu 1.5 m la inaltimea tabliei podului( si tehnic era mult mai usor) a construit niste monstrii si caricaturi de grinzi cu zabrele jos in albia raului. Cata risipa .. si prost facut. Lucru rau. V-a placut desfasurarea de forte la vizita D-lui Velea? Cata risipa de ‘ material uman”, pentru paza lui Vela si nu aveam voie sa trecem nici pe trotuar in fata Casei de Cultura. Lucru rau.
continuati sa intariti digurile cu dale psdiste poate se rupe digul si in oras.
Prea mulți oficiali concentrați, inutil, la podul fier. Așteptau oare sa se inunde orașul fără sa facă o bresa în dig într-o zona în care sa nu pună în pericol pe nimeni? Noroc ca Timisul a fost mai rațional decât ei și s-a evitat o catastrofa în Lugoj. Cu canalizarea orașului cum rămâne? O mai reface cineva sau tot asa la anul și la mai mulți aleși?
Corect