Un brand de succes se bazează pe o vizibilitate la scară largă, lucru care poate determina dificultăți în gestionarea imaginii și menținerea comunicării într-o notă favorabilă pe termen lung, fără o abordare specializată. Cu cât mai multe persoane află despre afacerea ta și interacționează cu aceasta, cu atât mai mult cresc riscurile ca anumite situații neprevăzute să scape de sub control și să cauzeze o criză pe plan intern sau extern. În aceste momente felul în care este gestionată situația poate determina dacă, din acest punct, brandul va evolua sau va cunoaște declinul. Acesta este motivul principal pentru care comunicarea de criza este unul dintre cele mai importante servicii pe care orice companie ar trebui să le implementeze de la început, indiferent de domeniul de activitate.
Ce sunt situațiile de criză: cum apar și cum pot fi prevenite
Conflictele minore nerezolvate la timp care iau amploare rapid sub aspectul vizibilității de care brandul beneficiază se pot transforma rapid în situații de criză. Astfel de probleme apar în cele mai nepotrivite sau neașteptate momente atunci când nu te bazezi pe o strategie bine pusă la punct de gestionare a imaginii și comunicării în toate planurile în care ești activ. Este vorba, de regulă, de situații contracronometru și trebuie acționat rapid, strategic și autentic pentru a preveni declinul.
Problema principală cu situațiile de criză este că de multe ori apar fără să dea semne, ceea ce înseamnă că trebuie să fii pregătit să acționezi mereu oricât de mici ar părea riscurile ca ceva rău să se întâmple. Asta înseamnă că atât pentru a le preveni, dar și pentru a le soluționa, ai nevoie de o echipă de specialiști competenți a căror singură responsabilitate să fie comunicarea în situații de criză pentru ca rezultatele să fie pe măsură.
Cum te ajută o agenție de PR să gestionezi situațiile de criză
Pentru că vorbim de un domeniu volatil și incontrolabil, departamentul de comunicare trebuie să dețină și o componentă destinată situațiilor de criză pentru a putea acționa cât mai prompt și eficient. În acest mod vei demonstra publicului tău că ești responsabil, implicat și dornic să soluționezi rapid orice problemă apare, din respect și considerație pentru cei ce au ales să îți fie alături.
Colaborarea cu o echipă de specialiști asigură faptul că ai mereu pus la punct un plan de acțiune adaptat situației curente, pe care să îl poți implementa înainte ca problema să capete amploare. Echipa responsabilă va analiza în permanență mediul, activitatea de pe canalele de comunicare pe care ești prezent, reacțiile publicului în urma interacțiunii directe cu serviciile sau produsele oferite, în așa fel încât, într-o oarecare măsură să poată fi preîntâmpinat orice eveniment, indiferent dacă este pozitiv sau negativ.
Transformă orice amenințare în oportunitate cu abordarea corectă
Asumarea și implicarea sunt atuuri importante pentru un brand care vrea să reziste tuturor provocărilor care ar putea să apară, în timp ce o atitudine pasivă poate agrava situația curentă, lucru de evitat. În momentul în care un brand se arată interesat de bunăstarea publicului său, va câștiga încrederea și respectul acestuia, independent de situația negativă inițială.
O abordare corectă te poate ajuta să să transformi un eveniment nefericit într-o oportunitate de a evidenția valorile pe baza cărora brandul a fost construit și să atragi astfel și mai mult simpatia celor cărora te adresezi. Asta înseamnă că printr-o strategie bine pusă la punct și cu ajutorul unei echipe dedicate poți extrage măcar un lucru pozitiv din orice situație cu care te confrunți.
Transformă orice scenariu negativ într-o rampă de lansare pentru brandul tău! Descoperă avantajele serviciilor de comunicare de criză oferite de echipa Tudor Communications!