Zece elevi de la Liceul Teoretic ”Iulia Hasdeu” Lugoj, însoțiți de profesoarele Elena Ciociu și Gabriela Ivanciu-Stroia, au participat în perioada 27-31 martie la o mobilitate Erasmus+ la IES Punta del Verde din la Sevilia (Spania).
Încă din prima zi a mobilității elevii spanioli le-au prezentat elevilor români școala în care învață, pentru ca mai apoi să-i implice în activități de cunoaștere reciprocă. În cea de a doua zi a mobilității Erasmus+, elevii de la HasdEU au învățat despre istoria Spaniei participând la o Gymkhana în centru Seviliei. Elevii români, ghidați de profesorii și elevii de la școala parteneră din Spania au vizitat cele mai vechi și frumoase clădiri din centrul orașului gazdă și au învățat în mod direct despre cultura și civilizația Spaniei.
În cea de a treia zi la IES Punta del Verde, elevii de la HasdEU au participat la o oră de engleză, unde au învățat despre diversitate și și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză, și la activități de educație artistică, în cadrul căreia, elevii români și spanioli, au lucrat în echipe mixte. În cea de-a doua parte a zilei de miercuri, elevi români și spanioli au vizitat Museo de Bellas Artes din, ghidați de profesori de la școala gazdă.
În 30 martie, cei 10 elevi de la Liceul Teoretic ”Iulia Hasdeu” din Lugoj au făcut o excursie la Cádiz. Împreună cu colegii din Spania, elevii români au vizitat cele mai reprezentative obiective culturale ale acestui vechi oraș și s-au bucurat de briza Oceanului Atlantic. Ultima zi a mobilității a început cu o lecție de flamenco și cu o vizită într-un din cele mai mari parcuri din Sevilia. A doua parte a zilei a fost dedicată unor activități de evaluare, în timpul cărora elevii români și spanioli au discutat și și-au împărtășit experiențele acestei mobilități.
Participând la această mobilitate, elevii de la HasdEU și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză, au descoperit cultura și civilizația Spaniei, au învățat în grupuri mixte, în cooperare cu elevii spanioli, folosind metode moderne. Datorită activităților în care au fost implicați, elevii români și-au dezvoltat competențele de a învăța să învețe și competențele civice.