Fostul consilier local, Dorel Mirovici este de profesie inginer şi este pasionat de motociclete. Mirovici a devenit deja cunoscut din cauza proceselor pe care le are cu poliţiştii.
Fostul consilier local, Dorel Mirovici este de profesie inginer şi este pasionat de motociclete. Mirovici a devenit deja cunoscut din cauza proceselor pe care le are cu poliţiştii. Fiecare experienţă cu poliţiştii a direcţionat-o în favoarea sa. Studiind foarte bine legea, a ajuns să câştige proces după proces, reprezentându-se întotdeauna singur, fără un avocat.
Dorel Mirovici s-a specializat încet-încet în Drept. Experienţele cu poliţişti l-au determinat să pună mâna pe lege şi să o studieze în cele mai mici detalii. Chiar dacă pentru mulţi, o astfel de activitate pare o pierdere de vreme, beneficiile unui astfel de „hobby” sunt incontestabile: te feresc de abuzurile pe care unele autorităţi şi le permit bazându-se pe necunoaşterea legii de către cetăţeni. Mirovici a hotărât să folosească legea în favoarea sa şi aproape de fiecare dată a avut succes.
Primele experienţe le-a avut pe vremea miliţienilor, când încă era student. „Eram în primul an de facultate. Era aici un miliţian din Belinţ, pe nume Haţeg, unul gras, modelul cu patru clase şi doi neuroni. Lui nu-i plăceau deloc motocicliştii. Stătea undeva la sensul giratoriu de la primărie şi avea boală pe motociclişti, care oricum erau foarte puţini. La un moment dat, trecea un pieton pe la Poşta Mică, iar eu veneam din sens opus, dinspre Făgetului. M-a oprit, hotărât să îmi ia permisul pentru că nu i-am acordat pietonului prioritate”, povesteşte Dorel Mirovici.
Un pieton, doi pietoni
Reacţiile într-o astfel de situaţie sunt diferite, dar cei mai mulţi acceptă starea de fapt reţinută de organul statului. Nu a fost şi cazul lui Dorel Mirovici. „După ce m-a oprit, eu, care citisem foarte bine decretul rutier, i-am spus că nu am permisul la mine, poate să îmi dea amendă că nu am actele asupra mea şi o plătesc pe loc, sau îmi face dosar penal pentru conducere fără permis şi îi arăt permisul judecătorului. Nu am ajuns la un numitor comun şi am ajuns la şeful Miliţiei de la vremea respectivă, colonelul Stângă. I-am explicat că legea prevede că conducătorul de autovehicul trebuie să acorde prioritate pietonilor la trecerile semnalizate cu marcaj sau indicator. În limba română, pietoni este plural şi înseamnă cel puţin doi. Ăsta era unul singur şi legiuitorul nu a prevăzut ce trebuie să faci cu un pieton”, şi-a mai amintit Mirovici. După ce i-a ascultat versiunea, colonelul Stângă a decis că, dacă tot ştie atât de bine legea, să meargă la Timişoara şi să susţină din nou examenul. „Am primit de la ei o adeverinţă, cu care m-am dus şi am dat examen. Am făcut 46 de puncte. Era maximum atunci”, a mai povestit Mirovici.
Fără cască la 40 de grade Celsius
Inginerul lugojean este un biker cu acte în regulă, dar are un obicei pe care mulţi poliţişti îl consideră ilegal: nu poartă niciodată cască. „Chiar dacă în cazul unei căderi, casca protejează, ea blochează total auzul şi este foarte important în trafic să auzi. Dacă eşti surd, cu urechile acoperite ai doar oglinda retrovizoare, care poate vibra, şi este destul de riscant să nu auzi o maşină care vine din spate”, a mai spus Mirovici.
Tocmai pentru că nu poartă cască a şi fost amendat de poliţiştii din Deva. A contestat în instanţă şi a câştigat, în sensul că amenda a fost transformată într-un avertisment. „Argumentele mele au fost atât de natură tehnică, faptul că nu se aude în jur, cât şi de natură medicală. Afară erau 40 de grade Celsius la umbră, iar purtarea căştii atrage creşterea temperaturii intracraniene cu câteva zecimi de grade Celsius, ceea ce poate duce la convulsii şi pierderea cunoştinţei. Este o aberaţie ca atunci când afară sunt 40 de grade Celsius, iar temperatura corpului este de 37 de grade să mai pui pe cap o chestie capitonată”, a mai spus Mirovici.
Amendă anulată printr-o demonstraţie cu ruleta
Ultimul proces câştigat de Mirovici a avut ca obiect anularea unei amenzi pentru viteză, după ce a fost prins de radar conducând cu 64 de kilometri pe oră, pe drumul care leagă Lugojul de Reşiţa. „I-am explicat judecătoarei că, folosind aparatul radar unghiular, la 40 de grade faţă de direcţia drumului, apare un factor unu supra cosinus de alfa între vectorul viteză liniară pe direcţia şoselei şi proiecţia lui pe direcţia radarului, respectiv o diferenţă cuprinsă între 20 şi 40 la sută, în funcţie de unghi”, a arătat Mirovici.
Pentru a fi şi mai convingător, lugojeanul a luat la proces şi o ruletă, făcându-i judecătorului o demonstraţie practică. „Am arătat ce înseamnă să măsori înălţimea unei mese, punând ruleta paralel cu piciorul mesei şi ce înseamnă să măsori aceeaşi înălţime punând ruleta înclinată la 30 de grade. Şmecherii foloseau în mod fraudulos instrumentul pentru a aduce bani la bugetul statului, bătându-şi joc de cetăţeni”, a mai declarat Mirovici. Inginerul a mărturisit că atunci când a sesizat abuzuri ale unor judecători, nu a ezitat să le facă plângeri la Consiliul Superior al Magistraturii. „Fiind salariaţi ai statului, mulţi dintre ei induc obedienţa statului asupra cetăţeanului liber, ori eu sunt un cetăţean liber şi ei încearcă să mă supună prostiei altor funcţionari de stat. În opinia mea, în faţa legii toţi sunt egali, indiferent că lucrează la Ministerul Justiţiei, MAI sau la tâmplărie”, a punctat Mirovici.