Executivul local lugojean a anunțat că în prezent lucrează pentru trecerea la o nouă fază de modernizare și dezvoltare a transportului public de călători din municipiu.
Planurile sunt ambițioase și prevăd o dezvoltare pe două direcții. Una dintre acestea are în vedere ecologizarea actualei flote folosite pentru transportul călătorilor (patru autobuze și două microbuze), iar cea de-a doua implementarea unui sistem de închiriere a bicicletetor.
“În prezent se elaborează documentația tehnică pentru modernizarea transportului public de călători, faza a II-a. Suntem la partea de realizare a documentației tehnice cu studiu de oportunitate, caiet de sarcini, regulament de serviciu. Conform Regulamentului Comisiei Europene 1370/2007, Primăria Lugoj va face documentația economică pentru achiziția a șase autobuze hibride diesel-electrice și a unui sistem automatizat de închiriere a cel puțin 200 de biciclete din stații speciale modulare cu unul sau mai multe docuri inteligente”, a precizat Francisc Boldea, primarul Lugojului.
Săptămâna trecută a fost efectuat un studiu de către firma Fip Consulting privind numărul de beneficiari ai transportului public, iar în cadrul comisiei de circulație s-a stabilit numărul și amplasamentul stațiilor de autobuze și a stațiilor de închiriere a bicicletelor.
Stațiile pentru biciclete vor fi la o distanță între 300 și 500 de metri una de alta. Investițiile pentru dezvoltarea transportului public din Lugoj urmează să fie realizate prin proiecte europene.
Între timp beneficiarii legitimațiilor gratuite de transport public sunt așteptați de la data de 1 septembrie 2017 la sediul Meridian 22 pentru eliberarea acestora, respectiv vizarea celor existente pentru persoanele care îndeplinesc condițiile specificate.