Noul sistem de parcare din Timişoara intră în vigoare astăzi, iar lugojenii care ajung în capitala Banatului trebuie să ştie noul regulament elimină tichetele, iar parcarea se face exclusiv prin intermediul telefonului mobil.
Noul sistem de parcare din Timişoara intră în vigoare astăzi, iar lugojenii care ajung în capitala Banatului trebuie să ştie noul regulament elimină tichetele, iar parcarea se face exclusiv prin intermediul telefonului mobil.
Odată cu intrarea în vigoare a Timpark, noul sistem de parcare din Timişoara, oraşul este împărţit în trei zone tarifare: zona centrală, cea mediană şi cea periferică. Tarifele sunt diferenţiate: 1,5 lei/h în zona centrală, 1 leu/h în cea mediană şi 0,5 lei/h în zona periferică.
Parcarea în care funcţionează Timpark se face exclusiv prin intermediul telefonului mobil, în două variante: prin sms şi prin apel telefonic. Pe pagina sa de Facebook, primarul Nicolae Robu a explicat care sunt numerele de telefon folosite pentru parcare, dar şi cum se alimentează contul pentru parcare. Trebuie precizat că pentru lugojenii care merg rar în Timişoara, cea mai convenabilă opţiune este parcarea prin sms.
Cum procedăm pentru a parca prin sms?
1. Trimitem un sms la numărul 7406, cu conţinutul: X01 pentru zona roşie, X02 pentru zona galbenă, X03 pentru zona albastră, urmat de un spaţiu şi apoi de numărul maşinii, unde în loc de X se pune 1 pentru a parca 1 oră, 2 pentru a parca 2 ore, …, 9 pentru a parca 9 ore. Vom primi imediat un sms de confirmare a înregistrării parcării. Taxarea se va face pentru X ore, prin factura telefonică sau prin consum din cartelă, după caz.
Cum procedăm pentru a parca prin apel telefonic?
1. Pentru a notifica începutul parcării, sunăm la 0356 710 138 pentru zona roşie, 0356 710 139 pentru zona galbenă și 0356 710 140 pentru zona albastră, până când apelul ne va fi respins de robot. Imediat după ce ne respinge apelul, robotul ne trimite un sms de confirmare a înregistrării parcării şi pornirii contorului de timp
2. Pentru a notifica sfârşitul parcării, sunăm la 0356 710 141, pentru toate zonele, până când apelul ne fa fi respins de robot. Imediat după ce ne respinge apelul, robotul ne trimite un sms de confirmare a încheierii parcării şi opririi contorului de timp. În plus, sms-ul ne comunică câte minute a durat parcarea, cât ne-a costat (reamintim: primele 15 minute de parcare sunt gratuite o dată pe zi) şi câţi bani mai avem pe voucherul ataşat numărului nostru de telefon.
Înainte de a face aceste lucruri, trebuie să ne înregistrăm în sistem. Înregistrarea se face o singură dată.
Cum procedăm pentru a ne înregistra în sistem?
1. Trimitem un sms la numărul 1210, cu conţinutul: tm cont numărul maşinii pe care o vom parca. Vom primi imediat un sms de confirmare a înregistrării
Cum procedăm pentru a ne alimenta contul din care ne va fi plătită parcarea la minut, prin modalitatea de parcare cu apel telefonic?
Varianta 1:
1. Trimitem (evident: după ce ne-am înregistrat în sistem) un sms la numărul 7406, cu conţinutul: 5eur sau 10eur, în funcţie de valoarea cu care vrem să ne alimentăm contul de parcare. Vom primi imediat un sms de confirmare a alimentării contului, care va preciza suma totală de care dispunem, obținută prin însumarea soldului avut cu suma de alimentare
Varianta 2:
1. Cumpărăm un voucher de la orice chioșc RATT, chioșc de ziare sau unitate comercială de operator de telefonie mobilă, alegându-ne valoarea dorită (5 eur, 10 eur, etc.).
2. Răzuim voucherul şi trimitem codul pe care-l facem vizibil prin răzuire prin sms la 1210 în formatul: tm incarca codul de pe voucher. Vom primi imediat un sms de confirmare a alimentării contului, care va preciza suma totală de care dispunem, obținută prin însumarea soldului avut cu suma aferentă voucherului.