Câştigarea proiectului „Microregiunea Ţara Făgetului” pe programul Leader oferă multiple posibilităţi de dezvoltare a comunităţii, atât din punctul de vedere al administraţiilor locale, cât şi al întreprinderilor, respectiv al micilor producătorilor. În această ultimă categorie intră preocuparea actuală
Câştigarea proiectului „Microregiunea Ţara Făgetului” pe programul Leader oferă multiple posibilităţi de dezvoltare a comunităţii, atât din punctul de vedere al administraţiilor locale, cât şi al întreprinderilor, respectiv al micilor producătorilor. În această ultimă categorie intră preocuparea actuală a Biroului Leader care îşi desfăşoară activitatea la Dumbrava.
„Asociaţia Microregională Ţara Făgetului a iniţiat un parteneriat prin care dorim să intermediem relaţia dintre producători de legume şi fructe şi marii comercianţi la nivel naţional, precum Auchan sau Real”, ne-a declarat Ioan Ihasz, primarul comunei Dumbrava şi preşedintele organizaţiei non-guvernamentale „Asociaţia Microregională Ţara Făgetului”.
Practic se doreşte ca în cel mai scurt timp să existe o întâlnire directă între reprezentanţii celor două mari firme de retailer (comerţ cu amănuntul) , Auchan şi Real, dar şi între alte două mari depozite din Bucureşti şi producătorii locali. „Deja sunt făcute legăturile şi vrem să-i aducem la o discuţie generală, care să stabilească prin ce statut cei din Ţara Făgetului vor putea lucra cu ei, prin asociaţii sau ca persoane fizice, şi pentru a afla care sunt cantităţile care se pot ridica dintr-o microregiune, dacă le putem acoperi solicitările”, ne-a mai spus Ioan Ihasz. Interesul unei astfel de colaborări vine după ce ani de zile s-a tot pus problema prezenţei pe rafturile magazinelor a tot mai multor produse din import, inclusiv fructe şi zarzavaturi. Acum mari retaileri care îşi desfăşoară activitatea în România încep să îşi îndrepte tot mai mult atenţia spre produsele româneşti, existând şi programe speciale de promovare a produselor autohtone în lanţuri mari de magazine.