După lupte pandemice, care au durat mai mult decât starea de urgență și starea de alertă, cei care conduc Lugojul încearcă să iasă din starea de relaxare administrativă, pe care au avut-o în toată această perioadă și au început, în sfârșit, asfaltările în Micro IV, lucrări mult așteptate de locuitorii cartierului, dar și de restul lugojenilor, ce făceau slalom cu mașinile printre gurile de canal și gropile rămase în urma intervențiilor firmelor care au făcut ”practică” în perimetrul respectiv.
Oamenii din cartier spun că stilul de lucru al administrației Boldea, este deja ”patentat” în ultimii ani prin numeroasele întârzieri. Modernizarea micilor artere din Micro IV este începută, dar când vor fi finalizate nu se știe. La fel cum nu știu nici cei care locuiesc pe străzile Tudor Vladimirescu, Bocșei, Mihai Viteazul sau Gării, când le vor fi plombate drumurile pe care circulă zilnic.
”Trec toată ziua pe strada Vladimirescu, pentru că lucrez în partea cealaltă a orașului. Te minunezi, când dai cu mașina în tranșeele lăsate în asfalt de firma care a frezat porțiunile stricate. Mai scapi câte ceva printre dinți și mergi mai departe! Gropile lăsate în urmă au fost făcute de zile bune, sunt mari și dese și nu le mai asfaltează nimeni. Sunt aproape 50 de porțiuni frezate pe toată strada și ești nevoit să faci slalom printre ele. Dar, știu Vladimirescu de când a fost asfaltată prima dată. De la început a fost făcută prost, după care s-a intervenit pe ea cu tot felul de subtraversări, astfel că e distrusă complet”, ne-a declarat Ion Marinescu, din Lugoj.
Străzi balastate și cu piatră cubică
Cert e că aproape toate arterele din partea aceea a orașului arată jalnic. Strada Bocșei este la fel de frezată ca strada Tudor Vladimirescu. De strada Herendeștiului, ce să mai vorbim! Tot în zonă e Cernabora, cu ale sale fundături, care nu au văzut niciodată în istoria lor vreo palmă de asfalt.
”Pe drum băltește apa după fiecare ploaie mai consistentă. E drum de piatră, dar parcă îmi aduc aminte că înainte de a câștiga alegerile domnul primar spunea că pornește modernizarea Lugojului de la periferie spre centru. Din păcate, cea mai mare parte din periferie arată la fel de prost ca în urmă cu peste un deceniu, iar centrul, unde domnul primar nu a mai ajuns, s-a deteriorat constant, de la un an la altul”, consideră Sorin Lazăr, locuitor în zona Bocșei.
Tot în apropiere, strada Zorilor s-a asfaltat într-un final, dar gurile de canal se înalță semețe deasupra stratului negricios de bitum. Dincolo de liniile ferate, în paralel cu străzile Cernei și Xenopol este strada Nicolae Iorga, iar lângă ea, Petru Maior. Ambele păstrează piatra cubică a jumătății de secol trecut.
”Nicolae Iorga este o arteră lungă, ce se întinde la pasajul pietonal până în apropierea fostei fabrici de lapte. E dificil de străbătut cu mașina. Apar numeroase avarii, la rețelele subterane, iar piatra cubică e scoasă și abandonată pe trotuare, formându-se adevărate tranșee”, ne-a spus Sergiu Rouă, locuitor pe respectiva arteră.
Pe strada Padeșului, care trece prin lateralul Teatrului Municipal, în plin centrul orașului, nu s-a întâmplat mare lucru în ultimul timp și rămâne cu aceleași șanțuri în asfalt.
Autoportret într-o stradă spartă
De partea cealaltă a Timișului, în Lugojul Român situația nu este mai bună ca în cel German. Perimetrul pieței agroalimentare încă e unul de război. Strada Privighetorii, care face legătura de pe Cloșca spre Cimitirul Ortodox, nu și-a schimbat deloc înfățișarea în ultimii 10 ani: petice cu nemiluita, gropi și ”tranșee” peste tot.
Un autoportet al administrației Boldea, ce a avut drept cap de listă modernizarea acestei străzi, care stă decapată la un capăt și plină de denivelări pe tot traseul acesteia, adică un eșec total.
În paralel cu ea este strada Agriculturii, aproape imposibil de trecut de la un capăt la celălalt. În apropiere, peste șoseaua ce duce către Făget există cartierul Buchini, faimos prin istoria sa și hărnicia oamenilor. În parte, a fost modernizat, dar tot la periferie, se află Șirul Izlazului, care pornește de pe strada Tapiei și ajunge până la intersecția cu strada Balta Lată și cartierul cu același nume. Drumul e de piatră, cu slabe șanse de fi modernizat.
Oarecum în prelungire se află strada Balta Lată. De câteva luni se tot pregătește pentru asfaltare, deși ea nu măsoară mai mult de vreo 200 de metri.
”E mai rău decât înainte! Acum abia intrăm cu mașinile, din cauza denivelărilor și a stratului de noroi care se creează după fiecare ploaie mai serioasă. Am înțeles că se așteaptă intervenția celor de la Meridian, pentru a rezolva o avarie existentă la unul dintre capeții străzii. Avaria de-acolo are o vechime de peste 10 ani. O repară și după doar câteva zile iarăși explodează. Ni s-a spus că ne branșează la noua rețea, dar firma care se ocupa de lucrare a intrat în insolvență. S-ar putea realiza cu cei de la Meridian, dar contracost. Așteptăm să vedem ce se întâmplă”, ne spunea zilele trecute Lenuța Sorescu, din cartierul Buchini. Plecând din Buchini, peste Câmpia Libertății, e strada Traian Vuia. Nici cel mai prost drum din comuna Bara, cea mai mică și săracă din estul județului Timiș, nu arată ca acela. Mai sus, în paralel cu Drumul Național 68A, spre Făget, e strada Livezilor, de asemenea neasfaltată. Modernizarea ei ar face legătura mai ușoară lugojenilor care locuiesc la Kilometrul 5 și ar fi varianta de rezervă pentru o eventuală blocare a DN 68A, în cazul unor noi alunecări de teren. Speranțe de viitor nu sunt pentru aceste străzi, deoarece în acest an se vrea asfaltarea doar pentru vreo 7-8 artere, toate în zona centrală a Lugojului. Acestea sunt doar câteva exemple dintre multele străzi ale municipiului, care au nevoie de reabilitări sau de lucrări de modernizare, după ce în nici un moment nu s-a pus problema refacerii arterelor rutiere. Unde, după cum spunea unul dintre cititorii care ne-au sesizat problemele, e mai ”greu de circulat decât pe câmp”. Interesant este că imaginile promovate de administrația Boldea includ doar peisaje idilice, cu jardiniere de flori, fațade din Piața Drăgan, un complex de joacă modernizat, toate sub genericul ”Primăvara lugojeană”.
Din păcate pentru primarul Francisc Boldea, care nu a mai trecut de mult prin cartierele orașului, vara lugojeană arată mult diferit, cu străzi sparte și neasfaltate, mizerie și nepăsare. Adică fapte, nu vorbe!





![[FOTO] Căldură pentru trup și suflet! Bătrânii din Hezeriș și Valea Lungă, ajutați cu lemne de foc](https://redesteptarea.ro/wp-content/uploads/2025/11/lemne-batrani-hezeris-valea-lunga-4-360x180.jpg)







![[FOTO] În deschiderea FestTeamArt 2025, actorii lugojeni au interpretat cu vervă un Caragiale mai actual ca niciodată](https://redesteptarea.ro/wp-content/uploads/2025/10/festival_teatru_2221-360x180.jpg)







![[FOTO] Căldură pentru trup și suflet! Bătrânii din Hezeriș și Valea Lungă, ajutați cu lemne de foc](https://redesteptarea.ro/wp-content/uploads/2025/11/lemne-batrani-hezeris-valea-lunga-4-350x250.jpg)

![[VIDEO] La colindat după taxă de protecție, de Sfânta Maria! Sportiv prins în flagrant de către polițiștii lugojeni când primea 1.000 de euro](https://redesteptarea.ro/wp-content/uploads/2020/08/operatiune-spectaculoasa-flagrant-timis-tanar-saltat-mascati-674765-120x86.jpg)





