Agenția Edcora, prin Costin Vânt, managing partner, răspunde la cele mai importante întrebări legate de SEO în perioada pandemiei.
Provocările provenite din partea pandemiei de coronavirus cred că ne-au luat prin surprindere pe cei mai mulți dintre noi. Toată lumea are de suferit de pe urma acestei noi realități. Chiar dacă online este cea mai apreciată modalitate pentru a comunica și transmite informații, firmele care beneficiază de serviciile și agențiile care prestează în domeniul SEO și marketing digital în perioada COVID-19 au fost și ele puternic afectate. Starea de urgență care a dus la închiderea, limitarea sau mutarea activității celor mai multe afaceri pare că se prelungește neașteptat de mult.
În aceste condiții în care toată lumea încearcă să supraviețuiască, să se transforme sau să găsească soluții de avarie până la revenirea la normalitate, ne-am gândit să venim cu câteva sfaturi și recomandări pentru SEO și marketing digital pe perioada stării de urgență cauzată de coronavirus.
Cum afectează pandemia SARS-CoV-2 căutările?
Nu cred că avem nevoie de grafice pentru a vedea felul în care măsurile drastice, ce au trebuit luate pentru a preveni și reduce numărul de îmbolnăviri, au afectat căutările pentru anumite domenii de activitate. Printre cele mai afectate sunt cu certitudine industria HoReCa, turismul, transportul, imobiliarele, investițiile, producția. Scăderi semnificative au suportat inevitabil și serviciile de IT, software, web design, SEO, marketing și publicitate.
Cum să faci seo pe perioada pandemiei?
Afacerile care au o prezență online și-au dovedit și de data aceasta superioritatea față de cele care au pus un accent mai mic pe această latură a prezentării și promovării lor. Și, chiar dacă pentru foarte puține afaceri, cu excepția celor care vând servicii și bunuri de strictă necesitate, rata de conversie este una extrem de mică, firmele nu trebuie să piardă din vedere că acum au parte de timpul necesar pentru a aduce îmbunătățiri unui site sau magazin online și de a comunica mult mai mult cu clienții lor.
Ce se întâmplă dacă opresc serviciile SEO pe perioada pandemiei COVID19?
Deși este foarte tentant să reduceți drastic bugetul de promovare, așa cum ați făcut și cu restul cheltuielilor, dacă aveți o afacere care se bazează mult pe online este foarte important să continuați să vă mențineți site-ul activ și să-l promovați pentru a vă menține poziția câștigată și a sta cât mai bine în căutările publicului interesat.
Cât de rău ma afectează dacă pe durata crizei cauzată de coronavirus micșorez bugetul de promovare iar competitorii mei nu?
Competiția nu doarme niciodată! Pentru a vă menține performanța în mediul online nu trebuie să neglijați niciodată să faceți tot ce vă stă în putere pentru a avea un site cât mai bine optimizat și un trafic constant.
Dacă alegeți să întrerupeți optimizarea și promovarea puteți pierde poziția pe care ați câștigat-o atât de greu, cu un efort susținut.
Vezi articolul integral pe Blogul Edcora: Sfaturi și recomandări pentru SEO și marketing digital pe perioada pandemiei de coronavirus