În Săptămâna Luminată, Consiliul Local al Municipiului Lugoj a fost convocat miercuri, 23 aprilie, de la ora 12, în ședință ordinară.
Pe masa aleșilor se vor afla 29 de proiecte de hotărâri.
Printre acestea se află cel privind constituirea mai multor comisii pentru cea de evaluare și selecție a cererilor de acordare a sprijinului financiar, de la bugetul local, pentru unităţile/lăcaşurile de cult,a celei de evaluare și selecție și a comisiei de soluționare a contestațiilor, pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor sportive acordate din bugetul local, comisiei de evaluare și selecție și a celei de soluționare a contestațiilor, pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor cultural-artistice și de tineret.
Edilii vor mai trebui să își înșusească raportul de evaluare al imobilelor-construcții, proprietate a societății ”Meridian 22” S.A. Lugoj și să aprobe indexării nivelurilor impozitelor și taxelor locale care constau într-o anumită sumă în lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume în lei, precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, care se indexează anual pe baza ratei inflației, aplicabile în anul fiscal 2026.
Aleșii lugojeni mai au de aprobat ghidul de eligibilitate pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor cultural-artistice și de tineret, ghidul de eligibilitate pentru finanțarea nerambursabilă din fonduri publice a proiectelor sportive, costul mediu lunar de întreţinere și a contribuției lunare, datorată de beneficiarii și /sau susținătorii legali ai acestora, pentru serviciile acordate în regim rezidențial în cadrul Complexului de servicii pentru persoane vârstnice „Sfântul Nicolae”, să-și exprime acordul pentru prima înscriere în Cartea Funciară a unor imobile – terenuri, precum și atestarea acestora la domeniului privat al orașului
Și în acest an, administrația lugojeană dorește să continue acordarea “Trusoului pentru nou-născut” sub formă de tichete valorice, iar acest punct este supus atenției consilierilor.
Celelalte proiecte de hotărâre privesc atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului a unor imobile – terenuri, situate în intravilanul Lugojului, prima înscriere în Cartea Funciară a unor imobile-terenuri, precum și atestarea acestora, exprimarea acordului pentru dezlipirea mai multor imobile-teren, modificarea organigramei și a statului de funcții ale unității de învățământ preuniversitar Creșa Lugoj, precum și modificarea organigramei și a statului de funcții ale Direcției de Asistență Socială Comunitară Lugoj.
Un punct fierbinte pe ordinea de zi este proietul de hotărâre care prevede efectuarea de lucrări preliminare în vederea preluării serviciului public de alimentare cu apă și canalizare în Lugoj.
Aprobarea programului de acțiune comunitară destinat prevenirii și combaterii riscului de sărăcie și excluziune socială, pentru anul 2025 este și el supus votului în cadrul acestei întruniri, alături de înființarea societății Administrare Domeniu Public Lugoj S.R.L. și constituirea unui drept de superficie, cu titlu oneros, asupra terenului în suprafață de 3563 m.p., teren ce aparține domeniului privat, aici fiind vorba despre stația MOL.