Poliţiştii lugojeni sunt hotărâţi să facă ordine printre conducătorii de mopede care nu deţin permis de conducere pentru acestea. De la începutul lunii şi până în prezent aceştia au întocmit aproape 20 de dosare penale celor depistaţi în trafic fără acte legale.
Poliţiştii lugojeni sunt hotărâţi să facă ordine printre conducătorii de mopede care nu deţin permis de conducere pentru acestea. De la începutul lunii şi până în prezent aceştia au întocmit aproape 20 de dosare penale celor depistaţi în trafic fără acte legale.
Potrivit legii, începând cu 19 ianuarie, persoanele care nu deţin permise de conducere din nicio categorie, trebuie să susţină un examen teoretic şi unul practic, pentru obţinerea permiselor din categoria AM, A1 şi B1 pentru mopede, scutere, ATV-uri şi alte autovehicule dotate cu motoare de capacitate mică a căror viteză nu depăşeşte 45 de kilometri pe oră, iar capacitatea cilindrică nu este mai mare de 50 de centimetri cubi.
Aceste autovehicule vor putea fi conduse doar de persoanele care deţin deja permise de conducere.
Nu există norme legale pentru şcolarizare
Problemele apar însă, când conducătorii de mopede vor să intre în legalitate, pentru că deşi în Lugoj majoritatea instructorilor au atestate sau sunt acreditaţi pentru aceste tipuri de permise, nu o pot face datorită faptului că nu există norme care să permită susţinerea cursurilor de şcolarizare.
„Adeverinţele care le-am acordat noi mopediştilor pentru că au suţinut cursul de legislaţie au fost anulate. Acum examenele sunt sistate pentru noile tipuri de permise apărute din cauza lipsei normelor de aplicare a şcolarizării.
Şi eu am atestat pentru astfel de cursuri, însă îmi va trebui şi acreditare de la A.R.R. Nu ar fi o problemă nici mopedul pe care trebuie să-l avem şi nici acreditarea, însă ar fi degeaba pentru că nu putem să începem această activitate. În Lugoj sunt şi instructori acreditaţi pentru motociclete de putere unde trebuie A-ul. Şi aici e oprită şcolarizarea, pentru că se doreşte ca aici să fie cea mai complexă şcoală, mai grea decât B-ul, deoarece astfel de vehicule au devenit o problemă”, declara instructorul auto Stelian Vega.
Una dintre variante ar fi ca pentru a conduce aceste mopede, toţi să aibă permis de categoria A, B, sau C, însă taxele de şcolarizare pentru aceste grade sunt foarte mari, în condiţiile în care pentru vehiculele mai mici de 49 cmc nu ar depăşi 400 lei.
Pe de altă parte, examenul pentru obţinerea permiselor de categorie „AM”, „A1” şi „B1” poate fi susţinut încă de la împlinirea vârstei de 16 ani.