În săptămâna 21-27 martie 2022, Banca Națională a României organizează o serie de activități de educație financiară în parteneriat cu Ministerul Educației, sub egida Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.
Aflat la a zecea ediție, proiectul Săptămâna Mondială a Banilor – 2022 este parte a campaniei globale de conștientizare a importanței banilor, la care participă 176 de țări de pe toate continentele. Pe parcursul Săptămânii Mondiale a Banilor, reprezentanți ai BNR derulează mai multe activități pe teme financiar-bancare, adresate elevilor, care se vor încadra în tematica propusă în acest an și anume: Construiește-ți viitorul, fii înțelept cu banii tăi!
Școala Gimnazială Balinț este singura școală din mediul rural din județul Timiș care a beneficiat de proiectul ”Global Money Week”. Informațiile le-au fost prezentate elevilor de către reprezentanții Băncii Naționale a României Claudia Oprișan – referent de specialitate la Biroul de Educație Financiară și de către Bogdan Cristian Buzuriu – Șef Birou de Educație financiară la Sucursala regională Timiș.
”Elevii au avut ocazia să se familiarizeze cu teme precum: economisirea banilor, credite, dobândă, funcțiile banilor, elaborarea unui buget, planificarea financiară, economisirea, inflația, elemente de siguranță ale banilor, mijloace moderne de plată și despre cum pot să își construiască viitorul fiind înțelepți cu banii lor. Obiectivul acestei inițiative a fost acela de a educa din punct de vedere financiar elevii începând de la vârste foarte fragede și de a-i sprijini în dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare pentru a gestiona banii în mod corespunzător, pentru a cunoaște produse financiare complexe și, nu în ultimul rând, pentru a lua decizii financiare înțelepte. Mulțumim partenerilor noștri care au transmis într-un mod plăcut, pertinent și atractiv aceste informații deosebit de utile, de actualitate și foarte interesante”, ne-a declarat prof. Mihaela Kristof., directorul Școlii Gimnaziale Balinț.
Săptămâna Mondială a Banilor are rolul de a îmbunătăți nivelul cunoștințelor financiare în rândul copiilor și tinerilor cu scopul de a crește bunăstarea economică viitoare. BNR s-a alăturat acestei campanii internaționale încă din anul 2014.