Amenințarea cu debranșarea de la rețeaua de apă a rău-platnicilor a convins o parte dintre restanţierii din Lugoj să-şi achite facturile neplătite de luni de zile către Meridian 22. Situaţia încasărilor la casieria societăţii s-a îmbunătăţit în ultima săptămână.
Operatorul de apă-canal nu renunţă, însă, la planul de a debranşa şi acţiona în instanţă toţi restanţierii care figurează cu datorii din 2019.
Societatea are la rândul ei nevoie de bani pentru plata furnizorilor de energie şi materialele necesare funcţionării celor trei uzine de apă şi acoperirii nevoilor de reparaţii zilnice şi întreținere a conductelor de distribuţie a apei către populaţie.
“În ultimele zile situaţia încasărilor a început să se îmbunătăţească. Sperăm să înţeleagă cât mai mulţi dintre cei cu datorii, că nu se mai pot amâna restanţele de plată şi să vină la casierie să achite facturile emise pentru consumul de apă. Cei care nu răspund solicitărilor noastre urmează să fie debranşaţi şi acţionaţi în instanţă”, a comunicat Meridian 22.
La sfârşitul anului 2019 totalul restanţelor de plată pentru apă-canal era de 650.340 de lei. 85% dintre datornici sunt înregistraţi cu sume între 500 şi 2000 de lei.
Din cei aproximativ 13.000 de abonaţi (inclusiv Măguri şi Tapia), 8% nu au mai trecut de luni bune pe la casierie unităţii.
Circa 300 de facturi neplătite sunt de la blocuri şi 700 de la case.