Mai mulți profesori lugojeni au fost răsplătiți de curând cu gradații de merit, pentru a încununa dedicarea cu care își exercită meseria.
Prin gradația de merit profesorii, învățătorii și educatorii primesc 25% majorare de salariu timp de 5 ani. Acordarea gradației de merit se face prin participarea profesorilor la un concurs, mai precis o analiză a dosarelor cu un volum generos de documente pe care aceștia trebuie să le depună.
Conform metodologiei, există o fișă prin care profesorul își face autoevaluarea, iar pe aceeași fișă este evaluat și de către evaluator (inspectorat), pe baza documentelor depuse la dosar.
Fișa acordă puncte profesorului, în funcție de activitățile derulate. Printre criteriile avute în vedere la acordarea punctajului se numără rezultatele deosebite obţinute în pregătirea elevilor, performanţele dovedite în pregătirea preşcolarilor şi elevilor distinşi la olimpiade şcolare şi/sau concursuri de profil, performanţe deosebite în inovarea didactică/ management educational, existenţa unui progres semnificativ în privinţa dotării spaţiilor unităţii de învăţământ ș.a. La Lugoj, au obținut gradații de merit un număr de 34 de cadre didactice. Dintre aceștia, trei sunt de la Grădinița P.P. 2; doi sunt de la Grădinița P.P. 4; trei de la Grădinița P.P. 5; doi sunt de la Școala Gimnazială Nr. 2, unul de la Școala Gimnazială Nr. 4, patru de la Școala Gimnazială ”Eftimie Murgu”, trei de la Școala Gimnazială ”A. Odeanu”; trei de la Școala Gimnazială de Muzică ”Filaret Barbu”; unul de la C.Ș.E.I. ”Al. Roșca”; patru de la Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu”; patru de la Liceul Teoretic ”Iulia Hasdeu”; trei de la Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniște și un cadru didactic de la Clubul Copiilor Lugoj.
”Încă de la începutul carierei de profesor, mi-am propus sa lucrez intens și diversificat cu elevii, în aşa fel încât să trezesc fiecăruia gustul pentru muzică. Personal, consider că a fi profesor de instrument nu reprezintă doar o activitate de predare și evaluare, ci și de educare artistică a copiilor, de depășire a emoțiilor resimțite în public sau de tracul de a se afla, în calitate de interpreți, în fața unui auditoriu. Rezultatele dobândite cu elevii m-au motivat să continui prin realizare de proiecte la nivel de şcoală, dar și prin implicarea în diferite manifestări culturale organizate la nivel local, național şi internaţional. De-a lungul timpului, am încurajat participarea elevilor la diverse concursuri de profil, precum și la olimpiadele școlare, organizate de către inspectorat, competiții de la care ne-am întors, de fiecare dată, cu premii importante. Mi-am dorit, în toţi acești ani, să le dezvolt elevilor spiritul competitiv, să îi motivez sā participe la activități culturale și muzicale grație cărora să se autodepăşească mereu. Este vorba despre multă muncă, dăruire, empatie, dar, în final, se concretizează prin palmaresul de premii obținute de către elevi. Multitudinea de rezultate obținute la nivel local, județean, național și chiar internațional m-a motivat să îmi depun dosarul pentru gradația de merit. În urma revizuirii de către o comisie de experți, munca depusă mi-a fost încununată prin obținerea gradației pe o perioada de 5 ani. În toată această perioadă, am avut parte de susținerea doamnei director, prof. Liliana Bidiviu, care m-a sprijinit ori de câte ori a fost nevoie şi căreia îi mulțumesc pentru tot ajutorul”, precizează prof. Lavinia Popeț-Furdui, unul dintre cei mai tineri profesori lugojeni care au primit gradație de merit.
Atât înainte de pandemie, cât și după ce școlile au fost închise, dascălii lugojeni au implementat numeroase proiecte în sprijinul elevilor, având drept țel comun motivarea acestora, deschizându-le poarta către performanță.
De asemenea, profesorii din municipiu au înțeles că și educația non-formală are un rol important în formarea copiilor, astfel încât activitățile care să capteze atenția elevilor au fost și ele la fel de numeroase.