Universitatea Europeană „Drăgan” din Lugoj continuă şi în acest an parteneriatul iniţiat cu Junior Achievement România, organizaţie non-profit care face parte integrantă din Junior Achievement Worldwide U.S.A. şi Junior Achievement Young Enterprise Europe.
Programele promovate se derulează în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, instituţiile de învăţământ şi membrii activi ai comunităţii de afaceri din România.
Parteneriatul implică promovarea la nivel academic a „Programului StartUp – curs modular cu abordare specifică educaţiei antreprenoriale”. Acest tip de program urmăreşte procesul de transformare a unei idei de afaceri într-un „pilot de business” (StartUp). Programul reprezintă o experienţă reală de antreprenoriat de care vor beneficia studenţii Universităţii Europene „Drăgan” din Lugoj, acesta oferind tinerilor cunoştinţele necesare conducerii propriei afaceri şi posibilitatea ca aceştia să devină în viitorul apropiat antreprenori de succes.
„Tot ca urmare a continuării implementării acestui parteneriat, studenţii Universităţii vor participa cu proiecte pilot de afaceri la competiţia „Compania anului 2014″. Astfel, prin participarea nemijlocită a acestora, ei vor intra în concurenţă directă cu alte echipe formate în alte centre universitare din România şi mai apoi din Europa.De asemenea, există posibilitatea participării echipelor noastre studenţeşti la finala naţională „Company of the Year 2014″. Echipa învingătoare va beneficia de o bursă pentru participarea echipei manageriale la competiţia „Europe Enterprise Challenge 2014″, Amsterdam, Olanda, 2-3 Iulie 2014. Mai poate fi câştigat şi premiul „Hyundai Brilliant Entrepreneur Award” în valoare de 15.000 de euro pentru dezvoltarea unei afaceri reale”, a declarat pentru Redeşteptarea lect. univ. dr. Gabriel Ionel Dobrin, responsabil de acest proiect.
Principalele avantaje oferite participanţilor la aceste programe academice sunt: experienţa lansării propriei afaceri, învăţarea pilotajului performant ce trebuie implementat la nivel de întreprindere, formarea abilităţilor şi dobândirea atitudinilor antreprenoriale, oferirea de cunoştinţe şi informaţii concrete în ceea ce priveşte funcţionarea „sănătoasă” a mecanismelor economiei de piaţă moderne, încurajarea spiritului competiţional, promovarea în rândul tinerilor a calităţii actului economic şi cultivarea unui grad sporit de responsabilitate.