În eventualitatea deschiderii expoziţiilor de la parterul muzeului în această vară, Primăria Lugoj a contractat de la o firmă bucureşteană 30 de manechine pe care vor fi montate piesele care compun expoziţia de etnografie.
În eventualitatea deschiderii expoziţiilor de la parterul muzeului în această vară, Primăria Lugoj a contractat de la o firmă bucureşteană 30 de manechine pe care vor fi montate piesele care compun expoziţia de etnografie.
Interesant este că pe site-ul oficial de licitaţii publice anunţul de cumpărare directă este făcut sub codul CPV: „Manechine de placare pentru fotbal american”. Codul CPV este vocabularul comun al achiziţiilor publice, iar fiecare produs licitat trebuie să aibă un cod.
Interesându-ne tocmai la producător, acesta ne-a explicat că este vorba probabil de o eroare. „Noi producem manechinele pentru Lugoj, urmează să le trimitem în aceste zile. Nu este însă vorba de manechine de fotbal american. Mi-ar fi plăcut să fac aşa ceva.
nu, la noi e vorba de personaje, femei şi bărbaţi, tineri adolescenţi, unele sunt în picioare, altele sunt pregătite să tragă la războiul de ţesut”, ne-a declarat fabricantul.
Într-adevăr, sistemul de coduri CPV al licitaţiilor publice nu oferă pentru manechine decât două posibilităţi: cele de placare şi manechine de antrenament pentru urgenţe.
Cele 30 de manechine pentru Muzeul de Artă şi Etnografie din Lugoj costă 30.000 de lei şi sunt fabricate printr-o tehnică combinată, din bumbac, sunt mobile, au faţă cu trăsături şi sunt de o calitate superioară celor din magazinele de îmbrăcăminte.
Muzeul lugojean este închis de ani de zile, din cauză că lucrările de reabilitare au fost prelungite de neînţelegeri între administraţie şi firma constructoare.