
Primarul Francisc Boldea a vorbit încă de la începutul acestui an despre proiectul său de a acorda gratuitate pe toate liniile de transport în comun din municipiu şi despre dezvoltarea reţelei.
Edilul Lugojului nu a putut să prezinte traseele şi orarele, spunând că sunt doar o propunere şi că nu vrea să inducă populaţia în eroare. Acesta a precizat totuşi, că diferă faţă de cele actuale şi că însumează 300 de km de rulaj zilnic.
Costurile vor creşte, însă primarul a anunţat că ele vor fi suportate în totalitate de la bugetul local. Suma lunară se ridică la circa 40 de mii de lei. În prezent, municipiul Lugoj deţine o reţea restrânsă de transport în comun. Transportul public de călători este asigurat de societatea „Meridian 22″, care operează doar cu trei autobuze şi două microbuze.
Cele cinci maşini efectuează zilnic 350 de kilometri, pe cinci rute: Gară – Măguri (cinci curse/ zi), Tirol – cartierul Josif Constantin Drăgan (şase curse/ zi), Gară – fostul Grup Şcolar „Ştefan Odobleja” (patru curse zilnic, din care două curse reduse, până la firma Mondial), cartier Josif Constantin Drăgan – Poşta Veche (trei curse/ zi) şi Gară – Şcoala „Eftimie Murgu” (trei curse/ zi).
Transport gratuit şi nu exclude o linie-două de troleibuz
Din tot proiectul până acum s-a materializat doar instalarea staţiilor de autobuz. Francisc Boldea a început însă, să vorbească despre un alt proiect.
Înfiinţarea unui traseu de troleibuz, care să străbată oraşul. „Urmează să trecem la transportul în comun gratis. Frumos ar fi să avem un traseu sau două de troleibuz, dar momentan nu avem posibilitatea. Însă eu nu exclud deloc această variantă. E mai ieftină, nu poluează şi ar fi mult mai eficientă. Vă imaginaţi cum ar fi o linie de troleibuz de la ITL, până pe Titulescu şi pe Caransebeşului şi la spital? Ar fi un traseu extraordinar”, a spus Francisc Boldea