Activitatea Poliției Locale Lugoj este una dintre neajunsurile administrației locale care atrage multe nemulțumiri din partea populației și chiar a executivului, cel care are în subordine această structură.
Conform edililor locali, funcționarii acestui serviciu au printre cele mai slabe aprecieri față de îndatoririle care le revin și față de modul în care duc la îndeplinire sarcinile trasate prin hotărârile Consiliului Local Lugoj.
Considerată slabă, “eficiența” acestora este dată și de unele “isprăvi” hilare, de către autorități, când, de sub nasul unor agenți puși de strajă la unele obiective publice din municipiu au fost furate sau distruse o serie de panouri sau corpuri de iluminat.
Administrația locală consideră că activitatea nu s-a îmbunătățit aproape deloc, în ciuda bugetului crescut și a unor investiții importante în echipamente și tehnică, în ultimii ani.
Pe de altă parte, cei de la Poliția Locală invocă mai mereu personalul limitat pentru sarcinile numeroase ce trebuie îndeplinite.
“Poliția Locală Lugoj cuprinde un număr de 41 de angajați, la un oraș care acum numără undeva la 50.000 de locuitori. Trebuie modificată legea, deoarece un polițist acționează la peste 1.000 de locuitori. Numărul mic de personal ne face să nu putem acționa 24 din 24 de ore, cum trebuie. Din 2011, de când am preluat această direcție, numărul proceselor verbale a crescut constant. E drept că și numărul contravenienților e mult mai mare, în special la cei care parchează ilegal. Numărul de autoturisme a crescut la 40 – 45 .0000 de mașini și avem cam 4.000 de locuri de parcare. În plus, nu există o normă de procese verbale pe lucrător, deoarece dezavuez acest lucru. Lugojul este un oraș relativ mic, care măsoară 7 km de la un capăt la altul. Cea mai mare problemă sunt însă gunoaiele, care se aruncă peste tot. Lumea trebuie să știe că noi suntem agenți de constatare. E foarte greu să îi prinzi în flagrant, dar în 2017 am avut 51 de cazuri. Facem apel la toți cetățenii să ne sune când văd o mașină privată că merge să arunce gunoi. Am observat că nu-i sperie amenzile. Am diversificat și metodele, inclusiv prin camere de luat vederi. Problema este însă una de educație. Lumea are o încredere tot mai mare în noi și de aceea suntem deschiși tot timpul pentru dialog”, a declarat Florin Dumitru, șeful Poliției Locale Lugoj.
Principala țintă a primarului: Florin Dumitru
Lugojenii însă așteaptă o prestație mai bună din partea celor care sunt plătiți din bani publici, precum și o rezolvare mai energică a problemelor legate de curățenie și deponeurile ilegale existente în municipiu și în zonele din imediata apropiere, de liniștea și ordinea stradală și în cartierele de locuit, de activitățile comerciale și de disciplina rutieră.
Pentru perioada următoare, Primăria pregătește o serie de măsuri care să ducă în sfârșit la schimbări vizibile în activitatea Poliției Locale, cu impact la populație.
Principala țintă pe care primarul Francisc Boldea a pus ”bastonul” de primar este Florin Dumitru, altădată unul dintre colaboratorii favoriți.
“Nu suntem mulțumiți de rezultatele activității Poliției Locale și credem că cea mai gravă problemă a acestui serviciu este activitatea managerială, de conducere și de coordonare, care trebuie radical îmbunătățită. De vreo trei luni, șeful acestei structuri este mai mult în concediu medical sau de odihnă și activitatea este condusă așa cum este de subalternii săi. Vom face o analiză serioasă asupra rezultatelor Poliției Locale, după care urmează să stabilim o serie de măsuri de eficientizare. Dacă în urmă cu șase ani bugetul alocat era de 1 milion de lei, acum au 2,5 milioane, noi considerăm că este o creștere importantă, și ar fi trebuit ca și activitatea lor să se îmbunătățească proporțional. Nu se poate ca dirijarea circulației să se facă doar zece minute pe zi, între 7.50 și 8,00 dimineața. Nu se poate să se fure panoul de la ștrand, din fața postului de pază al lor și să se distrugă iluminatul public din parcul ștrandului și nimeni să nu vadă. Nu este posibil ca gunoaiele să fie aruncate peste tot și toate amenzile cumulate într-un an să fie mai mici de 10% din bugetul alocat. Nu se poate să se distrugă elemente de mobilier urban și rondourile de flori în fiecare vară sau se scrie pe pereții sălii de sport de pe strada Timișoarei și nimeni să nu poată să oprească aceste fapte. Cât de curând, vom comunica public cetățenilor ce măsuri vom lua, pentru a eficientiza activitatea Poliției Locale”, a spus Francisc Boldea, primarul Lugojului.
Poliția Locală are ca sarcină principală supravegherea respectării hotărârilor aleșilor locali, a normelor de liniște, ordine publică și a limitelor de tonaj pe străzile din municipiu.