Comercianții de flori, mărțișoare, felicitări și decorațiuni specifice de 1 și 8 Martie pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal.
Acestea se pot trimite online la adresa de e-mail contact@primarialugoj.ro sau la registratura Primăriei Municipiului Lugoj, camera 7.
Doritorii trebuie să depună o cerere, o copie BI/CI, o copie act firmă (certificat unic de înregistrare și certificat constatator registrul comerțului) și un certificat/carnet producător pentru producătorii de flori.
Comercianții mai trebuie să achite taxa de autorizare 54 lei și cea de ocupare domeniu public 3 lei/mp/zi pentru suprafețe cuprinse între 1-5 mp și 1,5 lei/mp/zi pentru suprafețe mai mari de 5 mp.
Administrația lugojeană pune la dispoziție două zone unde producătorii își vor putea desfășura activitatea.
Prima este binecunoscuta Piaţă ”I.C. Drăgan”, pentru perioada 25 februarie – 9 martie, între orele 8 – 22, care va fi împărțită într-o zonă destinată comerţului cu flori ce va dispune de 20 locaţii în suprafață de 6 mp (3×2), corturi albe doar în caz de timp nefavorabil; și una pentru comerţul cu mărțișoare, felicitări și decorațiuni specifice de sezon, cu tot atâtea locații, dar în suprafață de 2 m.p. fiecare (un sevalet obligatoriu și o măsuță opțional).
În Piața I.C. Drăgan vor fi autorizați doar comercianții înregistrați la ORC Timiș, respectiv producătorii care dețin certificat de producător emis în județul Timiș. Se vor excepta de la regulă studenții/elevii care urmează studii la instituții de învățământ pe raza municipiului de pe Timiș și comercianții de flori.
Cea de-a doua zonă va fi pe platoul exterior al pieței Agroalimentare ”Timișul” în perioada 25 februarie – 1 martie, între orele 8 – 22.
Aceasta va avea o zonă pentru comercializarea de mărțișoare și decorațiuni specifice zilei de sezon pentru comercianții înregistrați în alte județe cu 12 locaţii, în suprafață de 9 mp (3×3), respectiv corturi albe doar în caz de timp nefavorabil.
Locaţiile vor fi avizate şi stabilite de Biroul Autorizare Activităţi Comerciale din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant.
Locurile se vor atribui pe baza cererilor depuse, în funcţie de ordinea depunerii acestora, cu respectarea Regulamentului privind condiţiile de autorizare şi desfăşurare a activităţilor de comercializare a produselor și serviciilor de piață pe raza Municipiului Lugoj, aprobat prin H.C.L. nr. 275/2021.
Activitatea comercială se va desfăşura fără a perturba circulaţia pietonală din zonă.
Se interzice folosirea construcţiilor provizorii neavizate.
Operatorii economici au obligația de a deține la standul de vânzare Avizul pentru desfășurarea ocazională a comerțului ambulant pe teritoriul municipiului Lugoj, eliberat de Biroul Autorizare Activități Comerciale, în care se va specifica locația și perioada aprobată, cartea de identitate și dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public. Încălcarea prevederilor legislației în vigoare atrage sancțiunea contravențională a operatorului economic, de către agenții constatatori cât și retragerea avizului de către emitent.
Salubritatea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi duce la retragerea Avizului eliberat de către autoritatea locală a Municipiului Lugoj.
Cedarea dreptului de folosință a amplasamentului ocupat în Piața I.C. Drăgan de către un locatar al municipiului Lugoj unui locatar cu domiciliul extraurban, duce la retragerea Avizului cât și la sancționarea contravențională a faptei.
Comercianții trebuie să respecte toate celelalte prevederi legale, naționale și locale, pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS COV 2.