Unul dintre birourile Primăriei din Lugoj este ocupat în aceste zile de inspectorii Curţii de Conturi a României care au venit pentru un nou audit, după cel din vara anului trecut.
De data aceasta, echipa s-a restrâns de la trei persoane la două. Din informaţiile primite de la sediul central al instituţiei, controlul se realizează pentru anul 2013, an care nu a făcut obiectul auditului precedent.
„Camera de Conturi a judeţului Timiş efectuează, în prezent, la Primăria Municipiului Lugoj, acţiunea privind auditul financiar asupra contului anual de execuţie bugetară aferent anului 2013. Menţionăm că acţiunea de verificare desfăşurată la unitatea administrativ teritorială a Mun. Lugoj este cuprinsă în programul de activitate al Camerei de Conturi Timiş pe anul 2014, aprobat prin Hotărâre a plenului Curţii de Conturi”, se arată într-un răspuns al Curţii de Conturi remis Redeşteptarea.
Deşi angajaţi ai primăriei au vehiculat inclusiv ideea unei sesizări venite din interior, reprezentanţii Curţii de Conturi au declarat pentru Redeşteptarea că pentru municipii controalele anuale sunt un lucru obişnuit, iar actualul audit a fost programat în mod autonom în calendarul pe anul 2014, practic excluzându-se astfel posibilitatea unei sesizări.
În urma controlului efectuat în vara anului trecut la Lugoj, Curtea de Conturi a descoperit mai multe nereguli în aparatul administrativ. Dintre acestea, amintim contractul pentru iluminatul public ce, în opinia inspectorilor, păgubeşte bugetul local cu peste şase sute de mii de euro. În privinţa salariilor, Curtea consideră că sporul de dispozitiv (25 % din salariul de bază), din 2010 până în 2013, a fost acordat ilegal şi a cerut recuperarea sumelor. Auditorii au descoperit prejudicii la mai multe contracte şi lucrări publice.