„Legenda urbană” spune că acest pod ar fi fost construit pe baza unei schiţe originale a marelui arhitect francez Gustave Eiffel din Paris, realizatorul celebrului turn metalic ridicat în capitala Franţei, cu ocazia Expoziţiei Universale din 1889.
„Legenda urbană” spune că acest pod ar fi fost construit pe baza unei schiţe originale a marelui arhitect francez Gustave Eiffel din Paris, realizatorul celebrului turn metalic ridicat în capitala Franţei, cu ocazia Expoziţiei Universale din 1889.
Dacă istoria celebrului turn de pe malul Senei este cunoscută în detaliu, originea Podului Eiffel din Timişoara este încă în dispută. Cert este că podul care traversează canalul Bega, unind străzile Ady Endre şi Andrei Mureşan a fost ridicat la 1917, prin reutilizarea componentelor metalice de la podul Huniady, investiţia de atunci fiind de 70.000 de coroane. Podul este lung de 40 de metri şi lat de şapte metri.
A rămas până în ziua de azi doar un pod pietonal, din cauza înălţimii rampei sale. Nu a fost o greşeală de proiectare, cum susţin unii, ci pur şi simplu planurile mai largi ale canalului Bega includeau dezvoltarea transportului pe apă, iar podul trebuia să fie suficient de înalt pentru a permite navigaţia.
În România, Gustave Eiffel a proiectat mai multe construcţii, printre care şi podul de peste prut, ce leagă Ungheniul românesc cu Ungheniul basarabean. Acesta a fost inaugurat în 1877, înaintea începerii războiului cu turcii, care a adus independenţa României.