Pe toată lungimea autostrăzii Lugoj – Deva, lucrările au afectat tronsoane destul de mari din drumurile judeţene adiacente.
Deteriorările produse la podurile şi drumurile judeţene, de către firmele constructoare care se ocupă de segmentele de autostradă aflate în lucru, încarcă factura lucrărilor de reabilitare care trebuie suportate din bugetul Consiliului Judeţean Timiş – practic, din bani publici.
Obligaţiile cu privire la reparaţii nu sunt stipulate foarte clar în termeni de valoare şi volum de lucrări.
Marcel Avram, primarul din Făget a tras nenumărate semnale de alarmă despre drumul judeţean Gladna Montană – Făget care este spart, sau despre podul către Arad care, a început să se deterioreze din cauza camioanelor de mare tonaj care circulă peste el.
Consilierul judeţean Marius Martinescu afirmă că aceasta este o problemă mai veche, şi nu e clar ce se va întâmpla, în varianta în care se va ajunge în instanţă cu acele protocoale.
Preşedintele C.J. Timiş, Titu Bojin, recunoaşte că există o problemă, dar spune că nu se poate face mai mult decât parafarea unor protocoale cu firmele care lucrează la autostradă.
”Mai mult decât avem făcut în prezent, respectiv un proces verbal semnat de Consiliul Judeţean şi reprezentanţii firmelor respective, noi nu avem altă posibilitate legală pentru a putea spune că facem altceva. Este vorba de aproximativ 30 de kilometri în jurul încărcărilor şi descărcărilor de pe autostradă, pentru care am semnat cu firma respectivă care lucrează în zona Făget – Margina – Bucovăţ şi, din câte ştiu, cam în două luni ar trebui să ajungă la Margina şi să iasă din zona judeţului nostru. Până acum nu am avut nici măcar atât. Ştiţi ce am păţit la Balinţ – Păru, cu firma de acolo. Acum ne-am luat măsuri de precauţie care sper că ne vor ajuta în cazul în care vom ajunge cu ei în instanţă. Sper să nu fie nevoie şi sperăm ca ei să-şi respecte promisiunea. Mai mult decât să avem un protocol între noi şi societate, semnat şi ştampilat, nu cred că putem face. Protocolul a fost discutat în prealabil şi sper că ei îşi vor respecta promisiunile”, a precizat Titu Bojin.
Cu toate că C.J. Timiş a propus un amendament, formulat de Comisia Economică, în care se prevede că utilizatorii acestor tronsoane de drum sunt obligaţi să execute toate reparaţiile necesare, ca urmare a deteriorării porţiunilor de drum judeţean, unii consilieri judeţeni sunt sceptici şi spun că obligativitatea reparării porţiunilor de drum judeţean nu va avea niciun efect pozitiv.
Argumentul pe care se bazează este că antreprenorii care se ocupă de autostradă se raportează doar la prevederile stipulate în contractul încheiat cu Ministerul Transporturilor. Prevederi care, în cele mai multe cazuri, nu instituie obligaţii legate de repararea infrastructurii degradate.