Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului va schimba numărul de telefon destinat consumatorilor. Noul număr va intra în vigoare începând cu data de 7 iunie şi va putea fi apelat gratuit, cel puţin pentru o perioadă.
Începând cu 7 iunie, numărul destinat consumatorilor va fi 021.9414 şi pentru o perioadă va putea fi apelat gratuit. Motivul care a dus la această schimbare îl reprezintă faptul că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului folosea un număr împreună cu o asociaţie pentru protecţia consumatorilor, iar preşedintele ANPC a considerat că e important ca instituţia condusă de acesta să afle prima de reclamaţiile şi sesizările consumatorilor.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului este singura instituţie cu atribuţii de control pentru protecţia consumatorilor şi care realizează politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor. Numărul actual era gestionat de o asociaţie de consumatori, iar eu în calitate de preşedinte am considerat că ANPC trebuie să afle prima despre problemele pe care le au consumatorii, pentru a putea rezolva cât mai eficient şi rapid problemele pe care aceştia le au. Programul o să fie de luni până vineri, de la 09.00 şi până la 21.00 o să răspundă o persoană, iar după orele 21.00 o să fie redirecţionaţi sau informaţi consumatorii ce ar trebui să facă a doua zi şi unde pot depune o reclamaţie sau o sesizare”, a declarat Marius Dunca, preşedinte Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
Până la data de 6 iunie, ora 24.00, consumatorii vor putea apela vechiul număr 021.9551, cu tarif normal.