Circulația rutieră sufocantă pe multe străzi ale municipiului Lugoj dă mari bătăi de cap atât edililor orașului cât și lucrătorilor poliției naționale și poliției locale.
Aceste probleme ale circulației pe drumurile publice din oraș au mai multe cauze, principalele fiind o infrastructură nemodernizată, lipsa locurilor de parcare și mai ales numărul de autoturisme în trafic, care se dublează la fiecare 2-3 ani, gradul de motorizare în Lugoj fiind în prezent peste media națională.
Dar se pare că ce e mai rău urmează să vină, deoarece în curând sunt așteptate să înceapă investițiile de la CFR de construire a două noi pasaje rutiere peste calea ferată, dar și reparația capitală a Podului de Fier, astfel că, probabil, din această toamnă ambuteiajele vor fi tot mai dese, iar circulația rutieră va fi și mai greoaie.
Directorul executiv al Poliției Locale Lugoj, Florin Dumitru, consideră că ”o primă soluție pentru decongestionarea traficului rutier ar fi punerea în circulație a autobuzelor electrice, pentru ca lugojenii să beneficieze de un mijloc de transport curat și ieftin, iar astfel vor renunța la autoturisme. O altă soluție propusă de șeful polițiștilor locali lugojeni pentru fluidizarea traficului în oraș este înființarea de noi sensuri unice”.
E de luat în calcul și înființarea de străzi cu sens unic pentru a da mai mare fluență traficului și a mări ritmul de viteză în circulație.
”Este o soluție pentru care trebuie curaj și care deranjează pe foarte mulți oameni, dar care va mulțumi pe și mai mulți. Adică toate acestea ar trebui luate în discuție, iar apoi să fie luate unele măsuri, măcar să fie create niște inele de circulație rutieră pe un singur sens, chiar dacă nu pe toate străzile. Atunci când înființezi o stradă cu sens unic, cei mai nemulțumiți sunt cei care locuiesc acolo, obligați să vină și să se întoarcă din zone bine determinate, la ei la locuință, dar ceilalți locuitori ai orașului nu au decât de câștigat”, a mai precizat Florin Dumitru.
În sprijinul afirmațiilor sale a exemplificat cu sensul unic de pe strada Astalaș, colț cu Primăverii, unde, după mai mult de un an de la înființarea acestuia, nu mai sunt ambuteiaje și nu s-a mai produs nici un accident, iar în zonă a crescut numărul locurilor de parcare.