Păgubosul sistem administrativ românesc aduce, din nou, Lugojul în prim-planul neputinței și chiar rea-voinței, manifestată de cei care pretind mereu că militează pentru binele comun.
După eforturi susținute, în demersurile de a avea la Lugoj aparatură performantă pentru asigurarea unor servicii medicale, la nivelul mileniului în care trăim, mult așteptatul computer tomograf, de ultimă generație, ce urmează să intre în dotarea Spitalului Municipal dr. Teodor Andrei, peste puține zile, riscă să nu poată fi pus în funcțiune în acest an.
Caz tipic, pentru România ultimelor decenii, după ce s-a reușit asigurarea finanțării (nesperat) unui asemenea echipament, care se ridică la o sumă importantă, circa 300.000 de euro (200.000 de euro guvernul, 100.000 de euro Primăria Lugoj), acum nu poate fi pregătită la timp sala unde urmează să funcționeze tomograful.
Mai mult, administrația locală a refuzat să aprobe, în această săptămână, o solicitare a spitalului, de a se efectua o modificare bugetară de peste 600.000 de lei (banii fiind luați de reparații capitale, din bugetul spitalului pe acest an), pentru a putea demara procedurile de amenajare a spațiului destinat computerului tomograf.
Această situație va duce la o întârziere lucrărilor ce trebuie efectuate pentru funcționarea computerului tomograf, care va rămâne în depozit mai multe luni.
“Ultima rectificare de buget se poate face până la 1 octombrie. La ședința consiliului local de marți, 17 septembrie, am primit promisiunea că se va mai face o rectificare în 26 septembrie. Noi avem nevoie de banii, pe care îi luăm tot din bugetul nostru, pentru a da drumul la lucrări. Am făcut și caietul de sarcini, cu tot cu parametri de absorbție în care trebuie să ne încadrăm, dar nu putem face nimic, până nu avem banii. Circa două săptămâni vor dura procedurile de achiziție și cam tot atât lucrările de amenajare a sălii, care va fi la radiologie, unde noi am avut un aparat pe care l-am casat. Va mai trece apoi o lună în care se montează tot echipamentul, plus verificările și rodajul necesar. Sperăm ca la începutul lunii decembrie să putem să-i dăm drumul, iar din ianuarie să lucrăm fără să mai avem vreo problemă. Până atunci va trebui să ne ocupăm și de completarea schemei de personal, de care avem nevoie pentru o funcționare normală și continuă”, a explicat dr. Erwin Floroni, managerul spitalului lugojean.
Pentru deservirea tomografului, alături de cei trei medici disponibili unitatea spitalicească mai are nevoie de cinci asistenți și un registrator pentru programarea pacienților.
Mai votati-l inca o data pentru bunăstarea lugojenilor ?!