Cele 47 de centre de permanență din Timiș au intrat în vizorul prefectului de Timiș, Mihai Ritivoiu, care și-a exprimat dorința de a reduce numărul acestora.
”Am primit raportul comisiei mixte de control al Centrelor de Permanență din Timiş. Valoarea prejudiciului (sume nejustificate) pe anul 2021 este de 1.372.920 lei, reprezentând 26% din totalul sumelor alocate pentru cheltuielile administrative. Timişul are 47 de centre de permanență (unul la 14.500 de locuitori). Restul țării are în total doar 355 de centre (unul la 54.924 locuitori). Avem de trei ori mai multe centre decât ceilalți. În Cluj, județ comparabil cu Timişul, sunt doar patru centre de permanență”, a declarat Mihai Ritivoiu.
Prefectul menționează că acestea sunt înființate haotic prin județ, în zona de est, de la Racovița până la Margina, nu e niciunul, în schimb, există centre în două comune vecine, la o distanță de patru kilometri.
Totodată, acesta aduce în discuție și densitatea centrelor din zona urbană, 17 în Timişoara, patru în Lugoj, în condițiile existenței de spitale cu secții de Urgență. Trei centre din Timişoara sunt la câte 500 metri unul de altul. Între alte două este o distanță de zece minute pe jos.
Mihai Ritivoiu atenționează că unele centre nu își pot justifica sumele primite, precum unul din mediul rural care nu a putut motiva cei 110.000 de lei din cei 112.000 de lei primiți, media fiind de 3-4 pacienți/zi, iar costurile pe care le va suporta județul se vor ridica la 35 milioane de lei.
”Ce e de făcut? O analiză strictă care poate începe doar acum, odată finalizat controlul şi având toate informațiile pe masă Consultarea tuturor celor implicați: Minister, DSP, Casă de Asigurări, Medici de Familie, Urgență, Ambulanță. Elaborarea de propuneri legislative, promovarea centrelor în rândul cetățenilor. În mod clar, intenționez să reducem numărul de centre de permanență până în media națională. Sistemul centrelor de permanență este o soluție extrem de bună. Depindem de noi toți să o facem eficientă şi economică”, a explicat Mihai Ritivoiu.
Serviciile medicale prevăzute de centrele de permaneță se acordă tuturor persoanelor care le solicită, indiferent de statutul de asigurat al acestora.
Serviciile medicale ulterioare celor acordate prin centrele de permanenţă se suportă din fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, cu respectarea condiţiilor acordării pachetului de servicii de bază, pachetului minimal de servicii medicale şi pachetului de servicii pentru persoanele asigurate facultativ, după caz, la cabinetul medicului de familie pe lista căruia este înscris pacientul sau în serviciile de primire a urgenţelor în cazul în care pacientul primeşte un bilet de trimitere.