Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, susţine construirea autostrăzii Sibiu-Braşov în detrimentul Sibiu-Piteşti, deşi ultima variantă este agreată de Comisia Europeană şi finanţată totodată din fonduri europene, conform adevarul.ro.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, susţine construirea autostrăzii Sibiu-Braşov în detrimentul Sibiu-Piteşti, deşi ultima variantă este agreată de Comisia Europeană şi finanţată totodată din fonduri europene, conform adevarul.ro.
Potrivit planurilor ministrului Şova, traseul autostrăzii Braşov-Sibiu, cu o lungime de aproximativ 134 de kilometri, s-ar suprapune cu cel al autostrăzii Transilvania (A3) de la Braşov la Făgăraş, iar de la Făgăraş la Sibiu se va suprapune cu un drum expres, proiect al Consiliului Judeţean Braşov, pentru care s-au făcut deja studiul de fezabilitate şi exproprieri. Astfel, costurile ar fi, din start, mai mici, faţă de tronsonul Piteşti – Sibiu care ar închide coridorul pe Valea Oltului. Potrivit studiului de fezabilitate, autostrada Piteşti-Sibiu, cu o lungime de 116 kilometri, costă 3,2 miliarde de euro.
Ministrul Dan Şova a încercat să susţină tronsonul Sibiu – Braşov şi la reuniunea pe infrastructură desfăşurată la Tallinn în urmă cu trei săptămâni. Atunci, Comisia Europeană a respins ideea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu şi a sugerat un tren de mare viteză în următorii 20 de ani.
Reprezentanţii Guvernului şi-au susţinut însă din nou punctul de vedere, iar Comisia Europeană a spus că va da un răspuns clar până la finele acestui an.
Primul argument pe care Dan Şova îl invocă este că varianta Braşov-Sibiu este de patru ori mai ieftină decât Piteşti-Sibiu. Al doilea argument al ministrului este că toţi banii europeni alocaţi pentru autostrăzi în exerciţiul bugetar 2014-2020 ajung la trei miliarde de euro, adică mai puţin decât ar costa doar Piteşti-Sibiu.
Conform propuneri ministrului, ar însemna că nu am avea autostradă pe tronsonul Nădlac-Bucureşti-Constanţa decât prin Braşov-Ploieşti, şi nu pe Valea Oltului-Piteşti.
Citeşte pe adevarul.ro cum ar afecta Uzina Dacia această mutare!