Proiectul de aproape 100.000 de euro pe care Direcţia de Asistenţă Socială Comuniutară îl are în derulare cu finanţare de la Ministerul Muncii a depăşit o etapă importantă de birocraţie.
Proiectul de aproape 100.000 de euro pe care Direcţia de Asistenţă Socială Comuniutară îl are în derulare cu finanţare de la Ministerul Muncii a depăşit o etapă importantă de birocraţie.
„Zilele trecute, comisia specială a ministerului a aprobat studiul de fezabilitate elaborat de Primăria Lugoj în vederea realizării acestui obiectiv”, ne-a declarat Liviu Savescu, coordonatorul Biroului de Management, proiecte Programe din cadrul Primăriei. În perioada următoare, se va demara achiziţia pentru un proiectant, cea pentru constructor. Toate aceste etape însă vor necesita şi ele o aprobare din partea Ministerului, ceea ce va devansa cel puţin până în primăvară începerea lucrărilor propriu-zise.
Primăria Lugoj a obţinut aproape 100.000 de euro de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, din fonduri europene, pentru înfiinţarea unui centru de zi pentru copiii cu probleme sociale. Proiectul presupune construirea centrului pe un teren de pe strada Xenopol, nr. 5, utilarea acestuia şi angajarea de personal. În cadrul centrului îşi vor desfăşura activitatea 20 copii cu vârste cuprinse între 3-11 ani care prezintă risc social. „În Lugoj există aproximativ 800 de familii care au în întreţinere un copil şi care prezintă situaţii de risc. În primul rând, centrul se va adresa familiilor care sunt tentate să-şi abandoneze copiii. Cei mici ar urma să vină de la şcoală sau grădiniţă direct la centru, unde vor lua masa, îşi vor face temele, iar cei mai mici vor şi dormi aici”, a declarat Angelica Uscat, directoarea DASC Lugoj. Cei mici vor mai beneficia şi de asistenţă medicală, dar şi psihologică.
Construcţia va cuprinde pe un singur nivel, două săli de zi, un birou, un oficiu situat în vecinătatea sălii de mese, două holuri, un vestiar, patru grupuri sanitare (unul pentru personal, două pentru copii şi unul pentru persoane cu handicap), un dormitor şi un spaţiu de depozitare.
Centrul va mai fi dotat cu spaţii de parcare şi un părculeţ pentru recreere
Centrul va funcţiona pe un teren intravilan, în suprafaţă de 617 mp. Personalul ar urma să fie alcătuit din şase angajaţi, un coordonator, un asistent social, doi educatori, un îngrijitor curăţenie şi un şofer.
Valoarea totală a proiectului se ridică la suma de 100.000 euro. Marea parte a finanţării se face de la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, iar partea care revine bugetului local o reprezintă 14%.
{gallery}centrudezi_29102013{/gallery}