Proiectul de reabilitare a Podului de Fier din Lugoj, unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură ale municipiului, traversează din nou o perioadă de stagnare.
Reluate spre finalul lunii iunie, după o pauză îndelungată, lucrările au fost stopate din cauza problemelor de finanțare în cadrul Programului ”Anghel Saligny”.
Primarul Călin Dobra a explicat că situația este blocată la nivel central, constructorul având depuse două situații de lucrări la Ministerul Dezvoltării fără a primi, până în prezent, plățile aferente.
”Avem un singur proiect afectat din Programul Anghel Saligny. E vorba despre Podul de Fier, care face legătura dintre Lugojul german și Lugojul român. Este o situație foarte delicată, deoarece constructorul are depuse două situații de lucrări la Ministerul Dezvoltării și nu a primit niciun ban. În momentul acesta sunt stopate lucrările”, a declarat edilul.
Podul, construit în 1902, este o piesă de patrimoniu urban și are rolul de a asigura legătura dintre cele două părți ale orașului, împreună cu podul de beton care preia traficul greu.
”Nu am luat decizia să întrerupem traficul în totalitate, pentru că, dacă întrerupeam traficul, aveam o problemă foarte delicată, întrucât Lugojul fiind traversat de râul Timiș pe mijlocul orașului, îi dă un statut și un aer aparte. Dar, în același timp, legăturile de trafic sunt două poduri, iar în momentul în care ar fi închis acest pod de fier, gândiți-vă ce era pe partea cealaltă”, a completat primarul.
Probleme cu traficul greu
Pe lângă dificultățile de finanțare, administrația locală se confruntă și cu problema traficului greu care traversează orașul.
”Noi avem o problemă și cu traficul greu și acum lucrăm la un regulament. Vrem să interzicem tot ce este peste 3,5 tone, pentru că sunt străduțe mici, avem deja probleme și reclamații. În zona centrală interzicem în totalitate, iar în rest, în momentul în care intri în oraș, îți iei autorizație pentru vehiculele ce depășesc 3,5 tone”, a explicat Călin Dobra.
Totodată, municipalitatea are în plan modernizarea zonei pietonale. Centrul pietonal Mocioni a fost refăcut din fonduri proprii, iar printr-un nou proiect cu finanțare europeană se dorește extinderea zonei pietonale către gară.
Proiecte suspendate și noi investiții
Edilul a mai arătat că, în urma unui control al Curții de Conturi, administrația locală a decis să oprească unele proiecte depuse prin PNRR, considerate ineficiente din punct de vedere financiar.
”Având posibilitatea să mergem pe fonduri structurale, unde cofinanțarea este de 2% și exprimă realitatea unui preț mai corect în teren, nu 450 de euro pe metrul pătrat, am stopat aceste proiecte și le-am depus pe ADR Vest”, a subliniat Dobra.
Printre obiectivele vizate se află reabilitarea unei grădinițe, modernizarea Liceului ”Coriolan Brediceanu” și regenerarea urbană a zonei centrale. De asemenea, municipiul a câștigat un proiect de aproximativ 11 milioane de euro, care presupune modernizarea falezelor râului Timiș, pietonal, iluminat, spații verzi și parcări.
”Anul viitor va fi un șantier mare în Lugoj pe multe direcții și cred că în 2027-2028 se vor finaliza aceste proiecte”, a conchis primarul municipiului.













![[FOTO] În deschiderea FestTeamArt 2025, actorii lugojeni au interpretat cu vervă un Caragiale mai actual ca niciodată](https://redesteptarea.ro/wp-content/uploads/2025/10/festival_teatru_2221-360x180.jpg)









![[VIDEO] La colindat după taxă de protecție, de Sfânta Maria! Sportiv prins în flagrant de către polițiștii lugojeni când primea 1.000 de euro](https://redesteptarea.ro/wp-content/uploads/2020/08/operatiune-spectaculoasa-flagrant-timis-tanar-saltat-mascati-674765-120x86.jpg)





