Trei angajați ai Direcției de Patrimoniu din Primăria Timișoara sunt cercetați penal după ce s-a descoperit că, în calitate de membri ai unei comisii de recepție, au aprobat plata unui lift de 150.000 de lei care în realitate nu există. Mai mult decât atât, s-a descoperit că peste 8.000 de proprietăți ale Primăriei Timișoara nu sunt înregistrate în evidențele municipalității.
Trei angajați ai Direcției de Patrimoniu din Primăria Timișoara sunt cercetați penal după ce s-a descoperit că, în calitate de membri ai unei comisii de recepție, au aprobat plata unui lift de 150.000 de lei care în realitate nu există. Mai mult decât atât, s-a descoperit că peste 8.000 de proprietăți ale Primăriei Timișoara nu sunt înregistrate în evidențele municipalității.
Cu bugete de sute de milioane de lei anual, Primăria Timișoara este o adevărată „vacă de muls” pentru abonații la bani publici. Ultimul exemplu este cât se poate de elocvent. În anul 2010 s-au finalizat lucrările la noul sediu al Direcției Fiscale a Primăriei Timișoara, iar comisia de recepție a aprobat finalizarea lucrării fără niciun fel de obiecții.
Ia liftul de unde nu e
Acum, la trei ani de la momentul inaugurării s-a descoperit, însă, că imobilul era prevăzut cu un lift. Valoarea ascensorului, 150.000 de lei, a fost plătită de primărie, dar în realitate liftul nu există, nefiind montat niciodată la Direcția Fiscală a Primăriei Timișoara. „Este un adevărat jaf. Locul de pe casa scării unde trebuia să fie montat liftul a fost acoperit cu rigips ca să nu se vadă că liftul nu e acolo și în caz că vine cineva să poată spune că liftul urmează să fie montat. Au fost sesizați și polițiștii de la Investigarea Fraudelor. Se fac cercetări. Nu e singurul caz de acest gen. O să mai apară și altele”, a „profețit” viceprimarul Traian Stoia, instalat recent pe funcție.
Mii de proprietăți…ale nimănui
De altfel, ilegalitățile legate de liftul dispărut nu sunt singurele scoase la iveală în aceste zile. Potrivit primarului Timișoarei, Nicolae Robu, peste 8.000 de proprietăți publice nu figurează în evidențele Primăriei, fiind ale…nimănui. „Am descoperit vreo 8.500 de proprietăți ale Primăriei Timișoara care nu figurează în evidențele noastre. Trebuie să le identificăm pe toate și să le închiriem pentru a atrage venituri la buget”, a spus Nicolae Robu.
„Tunul” de la cel mai mare club de fițe din Banat
Problema proprietăților primăriei care sunt încă neidentificate a fost sesizată inclusiv de Curtea de Conturi, care a atras atenția de foarte multe ori cu privire la „putregaiul” din Direcția de Patrimoniu a Primăriei Timișoara. Cel mai flagrant caz a vizat clubul de fițe Heaven Studio. Primăria Timișoara i-a închiriat firmei care gestionează clubul de fițe 15.000 de metri pătrați, dar în realitate încasa chirie doar pentru 3.200 de metri pătrați. Cazul a ajuns și în atenția DNA, fostul director al Direcției de Patrimoniu, Nicușor Miuț (care a demisionat între timp „din cauza salariului de mizerie pe care îl încasa la primărie”), fiind judecat pentru abuz în serviciu alături de alți functionari ai Primăriei Timișoara. Culmea este că, după doi ani de anchetă a DNA, dosarul a fost trimis în instanță, dar s-a dispus restituirea la procuror din cauza unor erori. Astfel, până la o sentință definitivă în cazul clubului Heavean mai pot trece și câțiva ani.