Pentru lugojenii care le ştiu, gropile din carosabil înseamnă automat un avertisment de încetinire a vitezei. Pentru cei care n-au habar de existenţa lor, consecinţele sunt dintre cel mai neplăcute. Gropile adânci, care azi se văd la lumina zilei, vor deveni capcanele ascunse de zăpadă pe timp de iarnă. Un tur rapid al oraşului a scos la iveală câteva dintre acestea, fără a avea pretenţia că lista este completă.
Chiar la ieşirea din gară, prima impresie de bun venit la Lugoj este o gură de canal cu marginile de beton crăpate, prăbuşită în carosabilul acoperit cu piatră cubică. Groapa este atât de veche, taximetriştii din zonă spun că are vreo 15 ani, încât pe marginile sale a început să crească iarbă.
În zona barului de la intrarea în Cartierul J.C. Drăgan (ITL), un cămin de canalizare cu o porţiune de pământ în jur, răsare fără nici un avertisment în faţa şoferului. Este o capcană în carosabil care poate avea urmări foarte neplăcute, dacă intri cu viteză în ea, mai ales că marginile gropii sunt drepte şi pot tăia un cauciuc. Chiar şi pentru cunoscători, acesta este un pericol serios, mai ales seara, în condiţii de iluminat precar. Aşadar, nu intraţi cu viteză în cartierul ITL, că riscaţi să rămâneţi fără cauciucuri!
Pe strada Tudor Vladimirescu, la intersecţia cu Bocşei, te întâmpină o groapă care îşi spune povestea la vedere. O maşină de curierat rapid, după spusele celor din zonă, a intrat cu viteză în ea, şi-a spart cauciucul, a lăsat urmele de la jantă pe trotuar, iar pe zidul din apropiere se văd şi acum semnele impactului, cu tencuiala căzută. Este un avertisment în plină zi, mai ales că ambele capete ale străzii sunt marcate cu câte o groapă. De fapt, privind spre indicatorul rutier cu direcţia Caransebeş, Bucureşti, Timişoara, prăbuşit peste cel de Reşiţa, ne dăm seama că este vorba de o întreagă zonă, de câţiva metri, prăbuşită sub nivelul străzii.
Pe strada Oltului, după Policlinică, o groapă dă de furcă şoferilor de mai bine de un an şi jumătate. Este adâncă şi le face probleme inclusiv celor care ştiu de ea. Chiar în timp de fotografiam locul, un şofer imprudent a “luat-o” în plin. Panselelor este o altă stradă ce are nevoie de “pansamente”, doar că aici gropile sunt ca nişte canale care se întind pe lungimea străzii.
Situaţie asemănătoare şi pe Vlad Ţepeş, unde aproape fiecare gură de canal situată în mijlocul unei gropi. La curba care separă cele două străzi, nici nu mai poate fi vorba de carosabil. Ici şi colo, piatra cubică s-a transformat într-o grămadă de bolovani care mai mult încurcă, decât ajută traficul.
Desigur, situaţiile descrise nu sunt unice. Banatului, Bega, Magnoliei, Caragiale, străzi din zona Pieţei, toate au probleme similare. E drept, în unele cazuri e de vină traficul greu, care, dincolo de centura ocolitoare, trebuie să aibă acces prin câteva puncte în oraş. Apoi sunt repetatele intervenţii care se fac la reţele, cum ar fi cea “tradiţională” din faţa fostei Banca Agricola, rămân neterminate. După lucrări, se aruncă un strat de pământ care devine noroi, odată cu prima ploaie. Indiferent care ar fi cauzele, intrarea în iarnă cu aceste gropi ar putea însemna un risc şi mai mare pentru traficul rutier.
Lugojul este orasul european … al gropilor, ca sa-l completam pe dl. Primar, gropi la tot pasul sau strazi asfaltate de tot rasul, ca sa ne inchida noua gura ca uite ce s=a facut pentru acest oras. Un adevar primar ar fi luat atitudine la cum se prezinta majoritatea strazilor. Va multumim dl. Primar ca ati avut grija sa va asfaltati strada unde locuiti si noi, restul prostilor, ne rupem masinile pe strazi gen Smardan. S-a vazut la alegerile de duminica cat de mult sunteti ascultat si bagat in seama. Multumim ca sunteti primarul acestui minunat oras!!!
VA RUGAM RESPECTOS SA VENI-TI SA FOTOGRAFIATI STR. LALELELOR ,PARTEA STANGA CA VE-TI RAMANE SURPRINSI ,IAR REFERITOR LA STR.VLADIMIRESCU CA TREBUIE REASTFALTATA SA SE FACA DAR PE BANII LUI BOLDEA CA EL A SEMNAT FACTURA CATRE MARAN OARE ASTA NU VEDE DNA-UL ?