Fiecare vânzător va fi obligat să acorde un termen de preschimbare a produsului într-o perioadă de 15 zile caledaristice.
Astfel Legea 449/2003, privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora, va fi schimbată de Guvern, prin ordonanţă de urgenţă.
”Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă sau a predat produsul, vânzătorului”, se prevede în proiectul de lege.
În privinţa garanţiei legale de conformitate, proiectul de lege mai precizează că este ”obligaţia legală a vânzătorului sau producătorului faţă de consumator, ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea preţului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă”.
În prezent, magazinele pot alege dacă preschimbă, sau nu, un produs vândut. Majoritatea magazinelor mari dau posibilitatea clienţilor să schimbe un produs achiziţionat într-un termen de până la 30 de zile de la achiziţionare, indiferent de motiv, dacă produsul cumpărat este adus înapoi nedeteriorat.
Totuşi, există încă suficiente magazine care refuză să schimbe produsul cumpărat sau să ofere banii înapoi, la cerere.
Autor: Alexandrina Tîmbur