Venirea unuia dintre cei mai mari producători de automobile din lume pe meleaguri bănăţene este încă un subiect sensibil, dar de interes. Administraţia locală lugojeană este dispusă să ofere fel şi fel de facilităţi nemţilor, dacă ar alege să construiască maşini în oraşul bicicletelor.
Venirea unuia dintre cei mai mari producători de automobile din lume pe meleaguri bănăţene este încă un subiect sensibil, dar de interes. Administraţia locală lugojeană este dispusă să ofere fel şi fel de facilităţi nemţilor, dacă ar alege să construiască maşini în oraşul bicicletelor.
Conform cotidianului Evenimentul Zilei, primarul Francisc Boldea e gata să le ofere aproape gratis terenul pentru fabrică şi conectarea la utilităţi, dar şi trasnport gratuit al angajaţilor sau diminuarea impozitului pentru constructorul german.
Citeşte mai mult pe Evenimntul Zilei!
Din păcate stăm prost la capitolul „deschidere” către Europa. Autostrada care să lege Lugojul de Vest e încă nefinalizată, iar legătura cu restul ţării, unde ar putea fi furnizori ai fabricii, e la fel de greoaie.
Potrivit unor surse media citate de www.evz.ro, în „cursa” pentru fabrica BMW ar mai fi Kosice din Slovacia, Miskolc din Ungaria.
Oraşul slovac este un important centru economic, având 240.000 de locuitori şi generând 9% din PIB. Este conectat aproape integral prin autostrăzi la vestul Europei. Universitatea Tehnică din Kosice are 16.000 de studenţi, putând furniza forţă de muncă bine pregătită fabricii.
Pe de altă parte, ungurii sunt cei mai apropiaţi de sediul BMW de la Munchen, la doar 869 de kilometri, pe întreaga distanţă fiind autostrăzi. Oraşul Miskolc, 170.000 de locuitori, este unul cunoscut pentru industria grea, având forţă de muncă pretabilă industriei auto. Un alt avantaj este prezenţa în oraş a unei fabrici de componente auto Bosch. Ungaria mizează şi pe ajutorul statului, esenţial în decizia Mercedes de a deschide fabrica de la Kecskemet.
Consilier local: „Producătorul german de automobile BMW se interesează de deschiderea unei fabrici la Lugoj!”
Venirea unuia dintre cei mai mari producători de automobile din lume pe meleaguri bănăţene este încă un subiect sensibil, dar de interes. Administraţia locală lugojeană este dispusă să ofere fel şi fel de facilităţi nemţilor, dacă ar alege să construiască maşini în oraşul bicicletelor.
Venirea unuia dintre cei mai mari producători de automobile din lume pe meleaguri bănăţene este încă un subiect sensibil, dar de interes. Administraţia locală lugojeană este dispusă să ofere fel şi fel de facilităţi nemţilor, dacă ar alege să construiască maşini în oraşul bicicletelor.
Conform cotidianului Evenimentul Zilei, primarul Francisc Boldea e gata să le ofere aproape gratis terenul pentru fabrică şi conectarea la utilităţi, dar şi trasnport gratuit al angajaţilor sau diminuarea impozitului pentru constructorul german.
Citeşte mai mult pe Evenimntul Zilei!
Din păcate stăm prost la capitolul „deschidere” către Europa. Autostrada care să lege Lugojul de Vest e încă nefinalizată, iar legătura cu restul ţării, unde ar putea fi furnizori ai fabricii, e la fel de greoaie.
Potrivit unor surse media citate de www.evz.ro, în „cursa” pentru fabrica BMW ar mai fi Kosice din Slovacia, Miskolc din Ungaria.
Oraşul slovac este un important centru economic, având 240.000 de locuitori şi generând 9% din PIB. Este conectat aproape integral prin autostrăzi la vestul Europei. Universitatea Tehnică din Kosice are 16.000 de studenţi, putând furniza forţă de muncă bine pregătită fabricii.
Pe de altă parte, ungurii sunt cei mai apropiaţi de sediul BMW de la Munchen, la doar 869 de kilometri, pe întreaga distanţă fiind autostrăzi. Oraşul Miskolc, 170.000 de locuitori, este unul cunoscut pentru industria grea, având forţă de muncă pretabilă industriei auto. Un alt avantaj este prezenţa în oraş a unei fabrici de componente auto Bosch. Ungaria mizează şi pe ajutorul statului, esenţial în decizia Mercedes de a deschide fabrica de la Kecskemet.