CFR a scos la licitaţie pentru o sumă considerabilă (13 milioane de lei) realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea modernizării liniei feroviare Caransebeş – Arad – Timişoara.
Prin acest studiu se vor efectua evaluările caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale căii ferate existente şi vor fi prezentate variantele pentru modernizarea acestei rute. Conform anunţului, este vorba de realizarea unei căi ferate duble, electrificate, de 25 kV care va permite viteze între 120 şi 160 de kilometri la oră.
Noul studiu va oferi şi date despre cererea de trafic de pasageri şi de marfă, naţional şi internaţional. Prin anunţ se solicită cel puţin două variante de traseu. Durata contractului este de 15 luni de la data atribuirii, iar suma alocată 13,023 milioane de lei, fără TVA.
Calea ferată Arad-Timişoara-Lugoj-Caransebeş face parte din Ramura Sudică a Coridorului IV Paneuropean al căilor ferate. Pentru anii viitori în afară de Tronsonul 1 (Arad – Timişoara – Caransebeş, în lungime de 155 km), de modernizare sunt vizate şi Tronsonul 2 Craiova – Strehaia – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş – 226 km şi Tronsonul 3 Craiova – Calafat ce măsoară 107 km.