În acest an, Primăria Municipiului Lugoj are în evidență un număr de 26.860 de contribuabili, care trebuie să achite dările.
Din aceștia, 25.600 sunt persoane fizice, iar restul de 1260 sunt persoane juridice.
”Doar într-o săptămână, până la data de 20 ianuarie a fost încasată suma de 1.222.911 lei, din care 1.119.297 lei de la persoane fizice și 103.614 lei de la persoanele juridice. La casieria Primăriei Municipiului Lugoj au fost emise un număr de 2.213 chitanțe POS în sumă totală de 883.786 lei, pentru persoanele fizice și un număr de 39 chitanțe POS în sumă totală de 82.615 lei pentru persoanele juridice. Prin site-ul Ghișeul Virtual de Plăți și www.ghiseul.ro au fost efectuate plăți de către 523 persoane fizice în sumă totală de 212.729 lei și trei persoane juridice în sumă totală de 3.706 lei. Prin ordin de plată au fost efectuate 69 de plăți în sumă totală de 22782 lei, de către personae fizice și șapte plăți în sumă totală de 17.293 lei de către persoanele juridice. După stabilirea și verificarea impozitelor și taxelor aferente anului 2025 am început activitatea de încasare în data de 13.01.2025. În această perioadă nu au existat cozi exagerate. Numărul persoanelor în așteptare a fost rareori de maxim 20, iar timpul de așteptare până la plată a fost de maxim 15 minute. Aceasta se datorează faptului că pe lângă cele două casierii am suplimentat cu încă două persoane pentru activitatea de încasare la ghișeu. Totodată, reamintim contribuabililor că termenele de plată sunt 31.03.2025, iar 30.09.2025, iar pentru plata integrală până la primul termen de plată. Pentru achitarea dărilor până în 31 martie se acordă bonificația de 10%”, au transmis reprezentanții Primăriei Lugoj.
Fără stat la coadă
Recomandarea este ca pentru plata impozitelor, amenzilor și a altor taxe să se utilizeze cu precădere plățile online, prin site-ul Ghiseul Virtual de Plăți – www.ghiseul.ro.
Astfel, se evită aglomerația la casieria administrației locale și se reduce timpul de așteptare. După crearea unui cont de utilizator pe site-ul Ghișeul Virtual de Plăți – www.ghiseul.ro, există posibilitatea de a vizualiza obligațiile de plată în evidențele fiscale și de a achita aceste sume.
În cazul în care se întâmpină dificultăți la crearea contului de utilizator, persoanele sunt așteptate la sediul Primăriei pentru a beneficia de sprijinul necesar.
Operațiunea de creare de cont de utilizator se efectuează o singură dată, iar rezultatul poate fi folosit ori de câte ori este nevoie.
Această modalitate de plată este una sigură, iar sumele achitate se reportează automat în aplicația de Impozite.