Una din cele mai frumoase clădiri de patrimoniu din Timişoara este Vila Muhle, casa fostului florar imperial. Imobilul de o valoare istorică inestimabilă a ajuns după Revoluţie în posesia clanului de rromi Cârpaci, care a lăsat clădirea să se degradeze până a ajuns o ruină. Câteva sute de timişoreni s-au mobilizat pentru a protesta împotriva ruinării monumentului. Prin intermediul reţelei de socializare Facebook, lugojeanca Aura Twarowska susţine, de la Viena, protestele timişorenilor cu spirit civic.
Una din cele mai frumoase clădiri de patrimoniu din Timişoara este Vila Muhle, casa fostului florar imperial. Imobilul de o valoare istorică inestimabilă a ajuns după Revoluţie în posesia clanului de rromi Cârpaci, care a lăsat clădirea să se degradeze până a ajuns o ruină. Câteva sute de timişoreni s-au mobilizat pentru a protesta împotriva ruinării monumentului. Prin intermediul reţelei de socializare Facebook, lugojeanca Aura Twarowska susţine, de la Viena, protestele timişorenilor cu spirit civic.
„Am fost doar cu gândul aproape, prin intermediul unei reţele de socializare, de prietenii mei din Timişoara, care au ieşit în stradă ca să atraga atenţia proprietarilor clădirii şi autorităţilor locale asupra modului în care această clădire, clasată ca monument istoric reprezentativ pentru patrimoniul cultural local, s-a deteriorat”, a arătat mezzosoprana Operei din Viena, lugojeanca Aura Twarovska.
Artista lugojeancă susţine că o situaţie la fel de gravă precum cea de la Vila Muhle este la casa lui George Enescu de la Mihăileşti, imobilul ajungând să fie folosit ca depozit de cartofi. „Casa este în mare pericol de a fi demolată. Pianista Raluca Ştirbăţ din Viena, expertă în muzica lui Enescu, lansează un apel internaţional încercând să salveze clădirea şi să determine autorităţile din România să se implice în rezolvarea situaţiei”, a mai spus Aura Twarowska.
Lugojeanca stabilită la Viena este o mare iubitoare a clădirilor de patrimoniu, mărturisind, pentru Redeşteptarea, că şi-a făcut un obicei ca în fiecare duminică să viziteze o clădire de patrimoniu din Viena. „În fiecare duminică în care nu am spectacol vizitez un muzeu, o casă memorială sau un lăcaş de cultură. Astfel de obiective sunt atât de multe încât nu mă pot teme că voi rămâne prea curând fără activitate duminicală. Nu acelaşi lucru l-aş putea face în Timişoara deoarece astfel de locaţii sunt, comparativ cu capitala austriacă, mult mai putine. Cu atât mai mult consider că puţinele case istorice din oraş trebuie bine conservate şi puse în evidenţă”, a mai spus artista.
Ultima lovitură primită de iubitorii clădirilor de patrimoniu a venit tot de la Timişoara. Proprietarul clădirii în care se presupune că s-a născut campionul olimpic la nataţie Johnny Weissmüller (devenit celebru prin interpretarea rolului Tarzan), unul dintre cei mai cunoscuţi timişoreni în lume şi declarat post-mortem Cetăţean de Onoare al Timişoarei, a îndepărtat plăcuţa comemorativă de pe clădire susţinând că s-a săturat să le tot inventeze turiştilor poveşt cu Tarzan.
„O doamna stabilita in Austria, vazand ca nu mai exista nicio urma din trecerea lui Weissmüller pe acolo declara că în Austria ar fi fost o întreagă industrie dacă s-ar fi născut acolo. Ar fi existat un bazin care să îi poarte numele, un parc, o statuie, magneţi de frigider, păpuşi Tarzan, tricouri, albume, mouse pad-uri, tot ce îti poţi imagina, aşa cum e cu Mozart la Salzburg. Cred că această doamnă are dreptate şi din fiecare nume sau locaţie cu rezonanţă istorică a Timişoarei ar trebui să facem o mică industrie de promovare a identităţii oraşului, mai ales acum în pragul alegerilor capitalei culturale europene 2021, competiţie pentru care Timişoara şi-a lansat candidatura în 20 decembrie”, a conchis Aura Twarowska.