Vești bune pentru șoferii lugojeni, privind circulația rutieră pe cele două poduri rutiere în ultimele luni din acest an! Proiectul anunțat pentru reabilitarea structurală a Podului de Fier se amână, pentru un termen necunoscut.
Circulația mașinilor pe pod nu va mai fi închisă, iar lucrările, cel mai probabil, nu vor mai putea fi începute în acest an. La momentul actual, nu există un constructor pentru reabilitarea podului.
“Licitația pentru execuția lucrărilor, urmează să fie demarată în curând. Startul proiectului nu poate fi, deocamdată, estimat”, a transmis Primăria Lugoj.
În primăvară începerea a lucrărilor a fost anunțată pentru perioada verii, apoi pentru luna septembrie, după ce primăria a confirmat că a terminat proiectul tehnic. Termenul de finalizare a fost prevăzut pentru cel puțin nouă luni de zile, finanțarea fiind atrasă prin programul guvernamental “Anghel Saligny” și se ridică la peste 17 milioane de lei.
Închiderea podului de fier, ar fi creat o situație foarte dificil de gestionat în municipiu, pentru că traficul rutier s-ar fi mutat pe podul de beton, care oricum este destul de aglomerat pe timpul zilei, până după-amiaza. Bătrânul pod de fier, a fost inaugurat în august 1902, legând și, totodată, unind Lugojul român de Lugojul german.
Pentru construcția acestuia s-au folosit 185 de tone de fier, sub formă de grinzi nituite și componente de ranforsare, fabricate la celebrele Uzine Metalurgice din Reșița. În anii ’80, podul a avut parte de o serie de lucrări de reparații și consolidare.
După anul 2002, când a expirat garanția de 100 de ani, a fost interzisă circulația autovehiculelor de tonaj, iar după 2010 circulația autobuzelor. Podul a rezistat cu succes, fără a fi afectat piciorul de sprijin, cotelor ridicate ale râului Timiș, din anii ’70, 2000, 2005 și 2020.