Desfiinţarea deponeului municipal de pe strada Honoriciului, din Lugoj, a dus la înmulţirea locurilor de depozitare clandestină a deşeurilor de toate tipurile, pe teritoriul municipiului şi în imediata apropiere.
Gunoaiele, mobilierul uzat şi resturile din construcţii sunt aruncate peste tot pe unde se găseşte un loc viran. O mare groapă de gunoi s-a dezvoltat în ultimul timp lângă cartierul Cotu-Mic, între gardul Spitalului „Teodor Andrei” din oraş şi podul CFR.
Aici zac aruncate tone de resturi menajere sau textile, mobilier distrus, moloz şi bucăţi de asfalt rezultate din decapări stradale. „Cred că sunt zeci de camioane de gunoaie adunate în această zonă, lângă calea ferată. Este dezastru.
Nimeni nu ia nici o măsură. Grămezile cu deşeuri se măresc tot mai mult până o să îngroape liniile” a explicat Ion Urdărescu, un lugojean care locuieşte în apropiere.
Zona de siguranţă de lângă calea ferată a devenit un amplasament obişnuit pentru depozitarea gunoaielor, pe toată lungimea celor aproximativ 4,5 km, cât măsoară liniile CFR pe teritoriul Lugojului.
La ultima acţiune de igienizare din raza staţiei de călători, care s-a făcut în urmă cu două luni, s-au strâns câteva remorci de mizerii.
„Gunoaiele aruncate în zona de siguranţă de 20 m faţă de axul căii rulante sunt o problemă. Se aruncă peste tot. Înainte de Paşti cu puţinul personal avut la dispoziţie am adunat din apropierea liniilor şi a staţiei, de la gunoi menajer sau textil, până la mobilier şi bucăţi de bitum. Este dificil să menţinem curăţenia în zona de responsabilitate, pentru că se aruncă tot timpul. Noi avem acţiuni periodice de îndepărtare a gunoaielor, dar nu putem opri accesul pe zona de siguranţă, mai ales că în multe locuri oamenii au terenuri până aproape de terasament”, a explicat Dana Miculici, şef Staţie CFR, Lugoj.
Municipalitatea a evitat până în acest moment să intervină pentru evacuarea gunoaielor care afectează lugojenii ce locuiesc în apropiere, motivând că deşeurile nu sunt în zona de responsabilitate administrativ-teritorială.
„Nu putem să ridicăm gunoaiele de lângă linii pentru că este zona de siguranţă a CFR-ului, de care nu ne ocupăm noi”, a explicat Mircea Ghera, directorul Salprest.
Până la găsirea unei soluţii, groapa de gunoi neautorizată se măreşte şi se apropie tot mai mult de blocuri şi de linii sub privirile neputincioase ale CFR-ului, rămas fără personal auxiliar, dar şi al administraţiei locale, care nu găseşte varianta legală să intervină.