Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniște” desfășoară un nou proiect cu participare internațională.
Este vorba de CIRCES, care își propune să stimuleze dezvoltarea competențelor de proiectare circulară în sistemele de educație și formare profesională, să îmbunătățească abilitățile formatorilor și să pregătească generații capabile să răspundă la schimbările cerute de lumea muncii pe modele circulare de dezvoltare.
Astfel, se vor dezvolta metodologii de predare și instrumente de formare bazate pe jocuri (camere virtuale de evadare) în perioada de derulare a proiectului, noiembrie 2022 – aprilie 2025.
Partenerii acestui proiect vin din patru țări: Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniște” – România; Predict Csd Consulting – România; Romagna Tech – Italia; Pannon Business Network – Ungaria; ARGO – Italia; Institutul AEIPLOUS – Grecia; Alma Mater Studiorum – UNIBO – Universitatea din Bologna – Italia.
Obiectivele proiectului CIRCES sunt identificarea lacunelor de cunoștințe cu privire la proiectarea circulară, proiectarea unui curriculum și implementarea unui set de instrumente inovatoare de formare digitală privind designul circular, precum și ghidarea profesorilor și formatorilor în utilizarea metodologiilor de predare inovatoare bazate pe jocuri pentru proiectarea circulară și promovarea schimbului de bune practici.
Metodologia de predare și modelul de formare vor fi definite printr-un proces participativ de planificare conducând la curriculumul CIRCES iar modelul va fi implementat utilizând instrumente digitale. De asemenea, sunt planificate două cursuri de formare transnaționale, unul pentru personalul partener – formatori și experți, iar celălalt pentru studenți.
Proiectul va avea ca rezultate întocmirea unui raport privind analiza nevoilor și propuneri de metodologii de predare; curriculumul CIRCES; kit de instrumente de formare CIRCES bazat pe jocuri, camere de evadare cu metode de evaluare și validare (insigne, microcredite); formare transnațională pentru echipe și studenți și ghiduri CIRCES pentru formatori și profesori.