Dintre cei aproape şase ani de când funcţionează, 2012 este cel mai prost an pentru Programul Rabla, este de părere ing. Adrian Serendan, director concesiune Auto Europa – punctul de lucru Lugoj. „La ora actuală, programul Remat cu 15.000 de maşini nu este suficient pentru că, doar pentru maşinile la care oamenii s-au înscris deja, sunt solicitate peste 20.000 de vouchere.
Dintre cei aproape şase ani de când funcţionează, 2012 este cel mai prost an pentru Programul Rabla, este de părere ing. Adrian Serendan, director concesiune Auto Europa – punctul de lucru Lugoj. „La ora actuală, programul Remat cu 15.000 de maşini nu este suficient pentru că, doar pentru maşinile la care oamenii s-au înscris deja, sunt solicitate peste 20.000 de vouchere.
Cupoanele încă nu au ajuns la firmele de Remat, iar cei care îşi doresc în continuare o maşină nouă nu vor ajunge la aceste vouchere. Ministerul a promis că va mai da drumul la încă 15.000 de cupoane undeva prin septembrie, dar părerea mea este că se întârzie mult prea mult”, declară ing. Adrian Serendan, care precizează că în judeţul Timiş există două locaţii unde Remat-ul face obiectul programului Rabla: la Săclaz şi la Adam Muller Guttenbrunn, în Timişoara.
Trei luni de aşteptare, un „război al nervilor” La Lugoj, sunt de predat şase maşini pentru persoane fizice (patru Dacia Logan, un Renault Megane şi un Renault Simbol) şi încă două Loganuri pentru persoane juridice, dar încă se stă la coadă la vouchere.
„Sunt oameni înscrişi care încă nu au renunţat, după trei luni de aşteptare. Există însă posibilitatea să nu îşi mai recupereze banii din maşinile vechi, pentru că valoarea de fier vechi reprezintă foarte puţin, undeva la 70-80 de lei. Anul acesta a fost cel mai rău! Programul Rabla nu a fost rulat cum trebuie, în sensul că s-a pornit foarte târziu, de abia în martie. Apoi am avut acea întrerupere de trei luni, şi abia de o săptămână, programul este activ pentru încă 15.000 de vochere. Dar aceastea nu sunt pentru maşini ce urmează a fi comandate, ci abia acoperă comenzile care au fost făcute”, explică Serendan.
„Deja am pierdut clienţi” În aceste condiţii, la Lugoj deja s-au pierdut clienţi. „Noi nu putem să-i ajutăm în mod direct pe care aşteaptă, pentru că nu avem nici o prioritate la Remat. Oamenii trebuie să fie foarte atenţi să reuşească cu această etapă de Remat, pentru că altfel mi-e teamă că vor renunţa şi la maşina nouă, dacă nu pot să scadă suma corespunzătoare pe voucher. Clientul, când şi-a dat maşina veche, s-a bazat pe acest discount de 3 X 3800 de lei, cât vine acuma pe un voucher”, mai spune Serendan.
La Lugoj, programul Remat a avut cele mai bune rezultate în 2009, cu 218 automobile noi vândute, şi în 2010, cu 139. Ing. Adrian Serendan apreciază că interesul pentru programul Rabla nu a scăzut, însă a scăzut puterea de cumpărare: „Anul trecut, 99% din maşinile noi Dacia, Renault sau Nissan achiziţionate de lugojeni au fost procurate prin programul Rabla”. În 2011, persoanele juridice, care au avut acces la program abia de anul trecut, au achiziţionat doar două autoturisme, prin Primăriile Găvojdia şi Coştei.