Mai mulţi deputaţi şi senatori PSD au depus o propunere legislativă conform căreia maşinile înmatriculate în Bulgaria pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile, de la introducerea acestora în ţară.
„Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în Bulgaria, deţinute de persoane care au domiciliul în România, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în ţară”, stabileşte proiectul, care a fost respins de Senat, dar se află la comisiile de specialitate de la Camera Deputaţilor.
Un alt proiect de lege prevede amenzi de la 200 la 500 de lei pentru împiedicarea unui autoturism parcat regulamentar de a părăsi locul de parcare.
”Împiedicarea, prin orice mijloace, a unui autoturism parcat regulamentar, de a părăsi locul de parcare, la iniţiativa deţinătorului acestuia, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 200 si 500 de lei”.
Alţi aleşi au venit cu o propunere legislativă prin care se cere pedepsirea cu închisoare de la 5 ani la 10 ani a celor care au o alcoolemie de 0,80 g/l alcool pur în sânge.
„Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de către o persoană care are o îmbibaţie alcoolică de peste 0,80 de g/l alcool pur în sânge se pedepseşte cu închisoare de la 5 ani la 10 ani. Persoana care conduce un autovehicul sau tramvai, testat de poliţistul rutier cu un mijloc tehnic certificat şi depistată ca având o concentraţie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, este obligată să se supună recoltării probelor biologice sau testării cu un mijloc tehnic omologat şi verificat metrologic”.
Zece parlamentari ai PSD şi UDMR au iniţiat o propunere legislativă care stabileşte că persoanele care nu au absolvit învăţământul primar şi secundar inferior sau gimnazial, precum şi cele care au fost condamnate, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, nu au dreptul la permis auto.
Totodată, aceştia vor să iniţieze un proiect de lege care să stopeze înmulţirea masinilor cu volan pe partea dreaptă, care circulă în România.
Posesorii maşinilor cu volanul pe partea dreaptă ar trebui să îndeplinească trei condiţii pentru a putea conduce astfel de maşini pe drumurile din România – autoturismul să aibă oglinzi periscopice, soferul să fi făcut un curs de conducere pe maşina modificată şi să aibă permis eliberat de o ţară unde sensul de mers este reglementat pe partea dreaptă. Multe dintre aceste proiecte au fost respinse de Senat, dar se află în dezbatere la Camera Deputaţilor care este for decizional.