Lugojul are ghinion la autostradă. Tronsonul care face legătura cu Timişoara ar fi trebuit să fie deja în lucru, dar interesele enorme din jurul acestui proiect au blocat procedura, fiind nevoie ca licitaţia să se reia. Ultimul termen de desemnare a constructorului este 20 august.
Lugojul are ghinion la autostradă. Tronsonul care face legătura cu Timişoara ar fi trebuit să fie deja în lucru, dar interesele enorme din jurul acestui proiect au blocat procedura, fiind nevoie ca licitaţia să se reia.
Autostrada Timişoara-Lugoj a fi trebuit să fie deja în lucru. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a organizat o licitaţie şi a stabilit un constructor. Una din firmele participante la licitaţie a contestat, însă, licitaţia, iar judecătorii i-au dat câştig de cauză, hotărând să-i atribuie lucrarea, care era cu 30 de milioane de lei mai scumpă decât oferta câştigătorului desemnat de CNADNR.
Niciunul din membrii comisiei de licitaţie nu şi-a asumat răspunderea pentru atribuirea unui contract mai scump şi s-a luat decizia reorganizării licitaţiei. Interesele din jurul acestui proiect au atras mai multe amânări, fiind contestată inclusiv documentaţia în baza căreia se organizează licitaţia.
Ultimul termen stabilit pentru desemnarea câştigătorului este 20 august. Tot atunci se vor desemna şi firmele care vor construi tronsoanele cuprinse între Dumbrava şi Deva, care măsoară 72 de kilometri.
Potrivit unor surse din cadrul CNADNR, până la sfârşitul acestui an se va circula pe autostradă, neîntrerupt, de la Remetea până la Pecica, tronsonul dintre Pecica şi Nădlac, fiind programat să fie deschis în aprilie 2012. Tot atunci va fi deschis şi tronsonul Deva Orăştie. Practic, din aprilie 2013, autostrada Orăştie-Nădlac va fi întreruptă, tocmai în zona Lugojului.
Lotul II al autostrăzii Lugoj-Timişoara, pe traseul Remetea-Lugoj, trebuie realizat în 78 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Proiectul are o valoare estimată la aproape 612.000.000 de lei.