Rezultatele slabe obţinute de elevii claselor a VIII-a în ultimii ani la examenul de evaluare naţională, i-a determinat pe reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş să iniţieze un proiect inedit finanţat din fonduri europene, prin intermediul căruia aceştia vor face meditaţii la şcoală, iar profesorii vor fi plătiţi pentru munca suplimentară. Orele se vor susţine la materii aflate în programa naţională.
„În Timiş vor fi implicate toate şcolile care au clase a VIII-a. Este vorba de 200 de şcoli din judeţ, atât din mediul rural, cât şi de mediul urban. Proiectul numit „Pregătirea suplimentară pentru promovarea cu succes a Evaluării Naţionale, are o valoare de aproape cinci milioane de lei, fonduri nerambursabile.Pe lângă Timiş, mai există doar două judeţe, Suceava şi Gorj, care au implementat astfel de proiecte cu finanţare europeană”, declară inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Timiş, Cornel Petroman.
Un proiect similar ar putea fi depus şi pentru pregătirea suplimentară a elevilor care se pregătesc de examenul de bacalaureat.
„Proiectul este câştigat, însă trebuie urmată metodologia pentru punerea lui în practică. Dacă se va dovedi un succes şi implementarea sa nu va lăsa de dorit, un proiect similar ar putea fi depus şi pentru pregătirea suplimentară a elevilor care se pregătesc de examenul de bacalaureat”, a mai adăugat inspectorul şef, Cornel Petroman.
Profesorii care se înrolează în programele de meditaţii vor fi remuneraţi din fondurile obţinute, iar elevii vor avea acces, indiferent de resurse materiale sau nivel de pregătire, la meditaţiile organizate la nivelul întregii şcoli.