La începutul lunii decembrie, Natanael Iriciuc, elev la Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniște”, reclama că a fost ținta comentariilor răutăcioase ale colegilor din pricina implicării în deciziile Consiliului Elevilor, al cărui vicepreședinte este, dar și în proiectul Școli Curate, unde este ambasador.
În ultimii
Tânărul este de asemenea director al departamentului de învățământ tehnic, profesional și vocațional din Consiliul Județean al Elevilor Timiș.
Recunoscut pentru inițierea și derularea numeroaselor proiecte anti-bullying, Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniște”, prin reprezentanții săi, a decis să se implice în vederea medierii conflictului iscat între elevi.
”În urma sesizării făcute de elevul Natanael Iriciuc, conducerea Liceului Tehnologic Valeriu Braniște a solicitat întrunirea membrilor Comisiei Anti-bullying, pentru dezbaterea și soluționarea situației create. Astfel, în cadrul ședinței online, la care au fost prezenți membri comisiei, prof. diriginte al elevului, elevul însuși și mama acestuia, a fost prezentata în detaliu întâmplarea care a condus la o posibila încadrare a acesteia în categoria bullyingului. Întrucât acest tip de violență presupune un caracter repetitiv, elevul însuși a menționat că incidentul creat din pricina impulsivității caracteristice vârstei adolescentine a fost sursa conflictului, un conflict pe care el îl consideră încheiat, susținând că va lua legătura cu una dintre colegele implicate pentru a-și cere scuze reciproc. Așadar, situația a fost clarificat, neîncadrându-se într-un act de bullying, insistându-se chiar asupra necesității evitării unor conflicte între adolescenți, conflicte care nu fac altceva decât sa provoace un dezechilibru în armonia vieții de licean”, a declarat prof. dr. Oana Iordache, responsabil comisie.
Natanael Iriciuc dorește ca situația prin care a trecut să fie un exemplu atât pentru colegii de la liceul lui cât și pentru elevii altor școli care se confruntă cu probleme asemănătoare, explicând că soluția cea mai bună pentru rezolvarea acestora o reprezintă comunicarea.
”Din toate este important să învățăm câte ceva și să avem grijă pe viitor cum să acționăm, de aceea mă bucur că ambele părți ale acestui „conflict” am înteles unde am greșit și conștietizăm că toate se pot rezolva prin dialog! Vreau să subliniez că genul acesta de conflict se poate petrece în orice unitate de învățământ, dar nu acestea caracterizează liceul sau calitatea profesorilor din această unitate de învățământ. În fond, acesta este liceul pe care l-am ales să mă pregătesc pentru viitor”, concluzionează elevul.