Începute recent, în luna mai a anului 2014, lucrările la tronsonul doi al autostrăzii Lugoj-Timişoara sunt în toi, progresul fiind deja vizibil cu ochiul liber, mai ales în zona localităţii Şanoviţa. Aici, utilajele lucrează la foc continuu, asfaltul fiind deja uscat pe mai mulţi kilometri către Topolovăţu Mare.
În continuare, pe porţiunea dintre Topolovăţu şi Izvin, muncitorii se află în stadiul de decopertare şi de aplicare a stratului de pietriş. Urmează turnarea unui strat de stabilizator, după care cel de asfalt şi aplicarea marcajelor rutiere şi a despărţitoarelor dintre benzi.
Chiar dacă lucrările merg strună şi muncitorii par chiar entuziasmaţi de progres, arheologii s-ar putea să îngreuneze din nou lucrările la lotul final al tronsonului ce va lega oraşul de pe Timiş de Capitala Banatului. Deşi şefii de şantier au fost de negăsit, muncitorii au intrat în vorbă cu jurnaliştii, oferind informaţii interesante despre ultimele descoperiri din pământurile pe care va trece viitoarea şosea de mare viteză.
„Sunt câteva tronsoane scurte pe care le-am sărit. Avem ceva întârzieri din cauza arheologilor. Până la sensul giratoriu mare de la Topolovăţu, e totul făcut la cotă, la pământ. Se gată în maxim o lună treaba până acolo”, ne-a povestit unul dintre muncitori.
De vină ar fi o descoperire arheologică de acum câteva luni, care ar putea sista lucrările pe o porţiune de drum. Pe lângă vestigii, intemperiile din ultima perioadă, cum a fost ploaia care a căzut în zona de vest, sunt un alt element care a blocat parţial şi, din fericire, doar pentru câteva zile la rând, lucrările.
„Am înţeles că au găsit un topor de piatră, mă rog, o limbă de topor sau cu tot cu mâner. Şi mai sunt, către Izvin, dincolo de Recaş, tot aşa ceva s-a găsit. Problema e că nu vin să se apuce, că utilaje avem, nu mai iau ei cu mistria. Garantat vor pune probleme”, a mai spus un muncitor.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Timişoara va avea 25,6 kilometri şi va lega cele două loturi aflate deja în funcţiune, Timişoara-Izvin şi respectiv Lugoj-Traian Vuia, parte a autostrăzii Lugoj-Deva. La tronson lucrează consorţiul Tirena Scavi – Societa Italiana per Condotte D’Acqua. Deasupra tronsonului vor traversa nu mai puţin de 15 pasaje şi 10 podeţe. Suma ce va fi plătită de CNADNR la final de lucrare este de 251,7 milioane de lei. Autostrada este programată să fie dată în utilizare complet, de la Lugoj la Timişoara, până la final de 2015.
Chiar dacă vom putea circula spre Timişoara, spre Deva nu vom avea prea curând o legătură directă pe un drum de mare viteză. La autostrada ce se construieşte spre estul ţării, lucrările sunt oprite de mai mult timp, atât din motive financiare, cât şi din cauza unor excavaţii arheologice şi a unui cimitir care blochează calea şoselei.