Violenţa şi hărţuirea ȋn incinta şcolilor, dar şi ȋn mediul online afectează un număr semnificativ de copii, împingându-i către eşec şcolar sau chiar abandon ȋn anumite situaţii.
În acest context, Școala Gimnazială Balinț a fost gazda unui eveniment din cadrul unei campanii împotriva fenomenului de bullying,care a luat amploare ȋn şcoli, ȋn ultimii ani și de educație rutieră pentru siguranța elevilor.
Pentru a recunoaște abuzul şi pentru a fi capabili să-l respingă şi să-l denunțe, elevii de la clasele pregătitoare și până la clasa a IV-a, coordonați de profesorii pentru învățământul primar şi de d-na Comisar Alina Isac de la Secția 5 Poliție Rurală Belinț, au desfășurat activități ce au cuprins jocuri de rol referitoare la prevenirea violenței, vizionare de filmulețe cu mesaje pozitive pentru a încuraja elevii să-i accepte şi pe cei pe care-i consideră diferiți și să-şi gestioneze emoțiile.
Elevii au fost informați și cu privire la regulile de circulație necesar a fi respectate pentru prevenirea oricăror pericole ce pot apărea în timp ce se deplasează la/de la școală către domiciliu, precum și în timpul liber. În contextul popularității folosirii trotinetelor sau bicicletelor electrice, d-na Comisar i-a sfătuit pe elevi să le utilizeze responsabil și să țină cont de vârsta necesară pentru circulația cu acestea pe drumurile publice.
”Dezvoltarea culturii preventive în rândul tinerei generații reprezintă unul dintre dezideratele noastre prioritare, atât de necesare consolidării gradului de reziliență la nivelul societății, în ansamblu. Spunem NU bullying-ului în școala noastră! Mulțumim d-nei Comisar Alina Isac pentru modul plăcut, interesant, interactiv și atractiv de prezentare a materialelor și sunt convinsă că împreună vom reuși să atingem, în școala noastră, standardele de siguranță pe care ni le-am propus”, a declarat prof. Mihaela Kristof, directorul Școlii Gimnaziale Balinț.
Copiii au primit sfaturi pentru prevenirea comportamentelor agresive, li s-a vorbit despre înțelegerea termenului și identificarea rolurilor într-o situație de bullying, conștientizarea importanței martorilor în prevenirea și stoparea fenomenului, empatizarea și înțelegerea efectelor bullying-ului, recunoașterea unui conflict și modalități de intervenție.