Sâmbătă, 20 aprilie, între orele 10 şi 12.30, spaţiul din faţa Catedralei Mitropolitane din Timişoara a devenit locul de întâlnire al elegantelor automobile de epocă din judeţul Timiş.
Sâmbătă, 20 aprilie, între orele 10 şi 12.30, spaţiul din faţa Catedralei Mitropolitane din Timişoara a devenit locul de întâlnire al elegantelor automobile de epocă din judeţul Timiş.
Datorită vremii splendide şi a amplasării în plin centrul oraşului, ediţia de primăvară a Retroparadei a fost un succes de public. De la eveniment nu au lipsit automobile ale anilor ’30, frumoase italiene şi americane ale anilor’60-’70′, dar şi maşini clasice româneşti – ARO, Dacia şi chiar o motoretă Mobra „Hoinar”.
”Evenimentul are loc pe plan naţional, simultan în 16 oraşe. La Timişoara avem 17 automobile expuse, iar în toată ţara sunt peste 300 de automobile. Practic, este cea mai mare expoziţie de vehicule istorice din istoria modernă a României.
Cu această ocazie, sărbătorim şi 15 ani de la înfiinţarea Retromobil Club România”, ne-a declarat Vlad Capotescu, reprezentantul judeţean al Retromobil Clubului.
Celor patru automobile interbelice fabricate în 1939 (Buick, Wanderer, Mercedes 170B şi Fiat Balilla), li s-a adăugat o importantă prezenţă românească – un ARO M461 din 1969, două Dacia 1300 (din 1979 şi 1980) şi o Dacia Sport din 1984, care, deşi nu e încă vehicul istoric, este impecabil păstrat şi face parte dintr-o serie limitată.
Maşina lui Bobby Ewing
Printre cele mai admirate vehicule s-au numărat un Buick Century Eight fabricat de General Motors în 1939, dotat cu un motor cu opt cilindri în linie (5247 cmc) şi care consumă ”doar” 40 de litri de benzină la suta de km, dar şi un Mercedes 280 SL varianta americană, mai cunoscut la noi ca ”maşina lui Bobby Ewing” din serialul „Dallas”.
Ca eleganţă şi rafinament, a impresionat un Bentley din 1959, cu capacitate de 5.000 cmc şi 150 CP, dar cu un consum mult mai… economic decât Buick-ul american: ”doar” 25-26 litri la suta de km.
Deşi majoritatea maşinilor expuse valorează sume în euro formate din cinci cifre, iar întreţinerea lor nu e la îndemâna oricui, proprietarii sunt gata de orice sacrificii pentru a le aduce în starea în care au părăsit uzinele fabricilor constructoare.
La ora 12.30, maşinile de epocă s-au încolonat pentru un tur prin Timişoara, cu revenire la Catedrală.
{gallery}retro_parada_20042013{/gallery}