Deşi toată lumea se aştepta ca tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, lotul 1, să fie deschis la final de iulie, unul dintre constructorii implicaţi în realizarea acestui tronson citat de Ziarul Financiar spune că termenul se prelungeşte până după 15-20 august.
Deşi toată lumea se aştepta ca tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, lotul 1, să fie deschis la final de iulie, unul dintre constructorii implicaţi în realizarea acestui tronson citat de Ziarul Financiar spune că termenul se prelungeşte până după 15-20 august.
”Din cauza secetei, nu am reuşit să finalizăm taluzurile (suprafaţa înclinată care mărgineşte şoseaua). Cel mai probabil vom finaliza autostrada în jurul datei de 15-20 august. Acum lucrăm şi la spaţiile de servicii, vom monta şi toaletele şi chiuvetele”, au declarat pentru sursa citată reprezentanţi ai firmei Spedition UMB.
Firma controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu anunţase în urmă cu aproape trei săptămâni că autostrada Timişoara-Lugoj ar urma să fie gata la finalul lunii iunie, însă planurile le-au fost stricate de secetă, aceasta având cel mai mare efect asupra betonului pe care îl uscă prea repede, conform unosr specialişti din piaţă.
Şi cu această prelungire, tronsonul este un exemplu de eficienţă a unei firme angrenate în construcţia de autostrăzi. Termenul contractual este aprilie 2013. CNADNR a plătit până la 1 iunie circa 15,6 milioane de euro din contractul de circa 48,9 milioane de euro pentru această autostradă.
După darea în folosinţă a acestei secţiuni de drum de 9,5 kilometri, lugojenii care doresc să meargă la Arad vor putea urca pe autostradă înainte de pasajul de la Remetea-Mare, namaifiind obligati să intre nici măcar pe centura Timişoarei.
Lotul 2 din autostrada Timişoara-Lugoj are întârzieri enorme din cauza amânărilor repetate anunţate de CNADR la termenul de depunere a ofertelor pentru licitaţie.
Ultimul termen este 20 august, după care urmează procedurile de atribuire care pot fi sau nu contestate, apoi urmând să înceapă efectiv lucrările la şoseaua de 23 de km.