Unitățile de învățământ lugojene nu vor avea directori noi odată cu expirarea mandatului acestora, la data de 9 ianuarie.
Decizia aparține primarului Claudiu Buciu, care nu dorește ca în sistemul de învățământ lugojean să existe numiri în funcții pe criterii politice, ci pe baza competențelor manageriale evaluate prin concursuri ulterioare.
”Din punctul nostru de vedere sistemul de învățământ actual nu este adaptat nevoilor și nicidecum viitorului. Avem tot mai puțini copii, spațiile în care aceștia învață sunt învechite și nu îi pregătesc, practic, pentru viitor. În 9 ianuarie expiră mandatul mai multor manageri de instituții de învățământ din oraș. Pentru că numirea altor manageri ar fi însemnat din punctul meu de vedere o intervenție, la această oră, exclusiv politică, am decis să nu facem modificări, pentru că acestea nu ar fi făcute prin concurs, fapt pentru care cel puțin până la data de 31 august 2021 vor rămâne aceiași manageri în funcție. Dacă în această perioadă nu se vor organiza concursuri, ne vom gândi la alți manageri începând cu data de 31 august, pe baza unor evaluări interne pe care le vom face, pentru că desemnarea managerilor interimari se face pe baza unor consultări între inspectorul general și primar, așa spune legea”, spune primarul Claudiu Buciu.
Printre unitățile de învățământ cu directori care și-au ocupat funcția prin concurs, ale căror mandate expiră la data de 9 ianuarie, se numără Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu” (director și director adjunct), Liceul Teoretic ”Iulia Hasdeu” (director și director adjunct), Școala Gimnazială Nr. 2 (director), Școala Gimnazială ”Eftimie Murgu” (director), Școala Gimnazială ”Anișoara Odeanu” (director), Clubul Sportiv Școlar (director), Liceul Tehnologic ”Valeriu Braniște” (director și director adjunct), C.Ș.E.I. ”Al. Roșca” (director și director adjunct).
Totodată, primarul municipiului își explică decizia și prin faptul că într-un an școlar cu atât de multe provocări cauzate de pandemie o schimbare la conducerea unităților de învățământ nu ar face decât să aducă și mai mult haos printre profesori și elevi deopotrivă.
”Pe de altă parte, un alt argument pentru care am preferat să nu schimbăm managerii acum este acela că ne aflăm într-o perioadă în care lucrurile sunt și așa foarte incerte, funcționarea în regimul acesta online ne dă multe bătăi de cap tuturor și am preferat să nu bulversăm mai mult sistemul educațional cu schimbări de manageri în această perioadă. Preferăm ca deciziile noastre să fie luate în urma unor concursuri, sperăm ca noul ministru să organizeze cât mai repede concursuri pentru ocuparea posturilor care nu mai sunt ocupate cu mandate pline. Avem nevoie de manageri competenți în sistemul de învățământ”, explică edilul șef Claudiu Buciu.
Preocuparea pentru modernizarea și gestionarea eficientă a sistemului de învățământ lugojean ocupă un loc important pe agenda edilului șef Claudiu Buciu, astfel încât elevii lugojeni să aibă acces la un învățământ performant, care să le pună în valoare potențialul academic.